Valvoline VR1 Racing 5W-50 to specjalistyczny olej silnikowy opracowany z myślą o najwyższych osiągach. Jest to produkt "wyboru zwycięzców", stworzony przy wykorzystaniu unikalnej technologii ochrony molekularnej, aby sprostać wymaganiom silników poddawanych ekstremalnym przeciążeniom podczas rajdów, wyścigów oraz szybkiej jazdy autostradowej.
Wydajność w ekstremalnych warunkach
Olej ten został zaprojektowany, aby zapewnić bezpieczeństwo jednostki napędowej tam, gdzie standardowe oleje zawodzą. Jego kluczowe właściwości to:
Stabilność w wysokich temperaturach: Wyższa klasa lepkości i mocna powłoka olejowa gwarantują ochronę nawet przy skrajnie wysokich temperaturach pracy.
Odporność na ścinanie: Specjalne dodatki uszlachetniające zapewniają maksymalną odporność na zużycie i ekstremalne ciśnienia.
Wysoki poziom dodatków (ZDDP): Olej charakteryzuje się bardzo wysoką zawartością cynku (1500 ppm) i fosforu (1300 ppm), co zapewnia doskonałą ochronę przeciwzużyciową elementów mechanicznych.
Ochrona przy wysokich obrotach
Silniki wyczynowe i tuningowane pracują często w górnych zakresach obrotomierza. Formuła VR1 Racing oferuje:
Brak pienienia: Udoskonalony skład zapobiega pienieniu się oleju, co jest kluczowe dla utrzymania ciągłości smarowania przy bardzo wysokich prędkościach obrotowych.
Moc wyjściowa: Zapewnia optymalną moc silnika poprzez redukcję tarcia, nie tracąc przy tym właściwości ochronnych.
Zastosowanie i ważne ostrzeżenie
Valvoline VR1 Racing 5W-50 jest idealnym rozwiązaniem do silników benzynowych (wolnossących i z turbodoładowaniem), w tym do popularnych jednostek tuningowych (np. Ford Zeta, Zetec). Sprawdza się w sporcie samochodowym oraz w codziennej, bardzo dynamicznej eksploatacji.
Ważna uwaga eksploatacyjna: Ze względu na specyficzny pakiet dodatków wyścigowych, olej ten nie jest zalecany do pojazdów wyposażonych w rozbudowane układy oczyszczania spalin, takie jak katalizatory czy filtry DPF, gdyż może wpływać na ich żywotność.
Specyfikacje i normy:
Lepkość: SAE 5W-50
Klasa jakości: API SL, SM; ACEA A3/B4
Ford: WSS-M2C-153E
GM: 6094M
Szczegóły produktu
OLE000178
35 Przedmioty
Opis
Klasa lepkości
5W50
Klasa jakości wg klasyfikacji API
SL
Starsza norma dla silników benzynowych (auta z lat 2001-2010). Często spotykana w tańszych olejach półsyntetycznych. Nadal zapewnia solidną ochronę w starszych, prostszych konstrukcjach, które nie mają turbodoładowania ani bezpośredniego wtrysku.
Klasa jakości wg klasyfikacji API
SM
Starsza norma dla silników benzynowych (auta z lat 2001-2010). Często spotykana w tańszych olejach półsyntetycznych. Nadal zapewnia solidną ochronę w starszych, prostszych konstrukcjach, które nie mają turbodoładowania ani bezpośredniego wtrysku.
Aprobaty
GM 6094M
Aprobaty
Ford 153E
Klasa jakości wg klasyfikacji ACEA
A3
Klasa jakości wg klasyfikacji ACEA
A3/B4
Klasyczna norma typu "Full SAPS" (wysokopopiołowa) dla silników benzynowych i diesli bez filtra DPF. Oferuje bardzo wytrzymały film olejowy i wysoką ochronę przy dużych obciążeniach. Idealna do starszych aut oraz silników, które nie muszą spełniać najnows
Jest olejem silnikowym, stworzonym w Technologii Syntetycznej ELF, do zastosowania w silnikach benzynowych i Diesla pracujących w bardzo ciężkich warunkach eksploatacyjnych i klimatycznych.
Syntetyczny olej silnikowy klasy Premium do samochodów osobowych, sprawdzony w wyścigach – zapewnia najwyższą wydajność silników benzynowych z turbodoładowaniem w samochodach osobowych oraz rajdowych i wyścigowych.