Ważne informacje dotyczące obchodzenia się z płynem hamulcowym
Płyn hamulcowy jest trujący i należy go utylizować w odpadach specjalnych. Ostrożnie przy wymianie. Może uszkodzić lakier i tworzywa sztuczne. Unikać kontaktu z oczami i skórą. Rozlany płyn zawsze zmywać wodą. Nie wylewać płynu hamulcowego do źródeł wody pitnej ani nie mieszać ze zużytym olejem. Kolor płynu hamulcowego nie ma wpływu na jego jakość. Płyn hamulcowy należy przechowywać w oryginalnym opakowaniu w suchym, chłodnym i dobrze wentylowanym miejscu.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Płyn hamulcowy to jeden z najważniejszych płynów w samochodzie. Bez niego bezpieczna jazda byłaby niemożliwa, ponieważ nie działałyby hamulce. Płyn hamulcowy przenosi na hamulec koła siłę wytworzoną przez nacisk stopy kierowcy na pedał hamulca. Aby czynność ta była zawsze optymalnie wykonana, płyn hamulcowy należy regularnie wymieniać podczas przeglądu lub konserwacji. Płyn hamulcowy jest higroskopijny. To znaczy, że pobiera wilgoć z otoczenia. Jeżeli w płynie hamulcowym nagromadzona jest zbyt duża ilość wody, znacznie spada temperatura wrzenia mokrego i tym samym wzrasta ryzyko awarii całego układu hamulcowego przy bardzo dużych obciążeniach. Przykład jazdy z góry na dół: jeśli stopa stale wciska pedał hamulca, temperatura płynu hamulcowego rośnie. Po osiągnięciu temperatury wrzenia znajdująca się w płynie woda zaczyna się gotować i w układzie hamulcowym tworzą się pęcherzyki pary wodnej. Skutek: wytworzenie ciśnienia w układzie hamulcowym jest niemożliwe = całkowita awaria hamulca!
Odpowiedni płyn hamulcowy Textar do każdego zapotrzebowania
Płyn hamulcowy należy wymienić co dwa lata. Przy wymianie należy przestrzegać wytycznych producenta, ponieważ występują różnice klas: DOT 3, 4, 5 i 5.1 różnią się przede wszystkim temperaturą wrzenia i lepkością w stanie zimnym. DOT 3, 4 i 5.1 produkowane są na bazie glikolu, DOT 5 na bazie silikonu. Im wyższa klasa DOT, tym większa temperatura wrzenia suchego i temperatura wrzenia mokrego. Wyższe klasy DOT pozwalają na stosowanie dłuższych okresów międzyprzeglądowych. Normy DOT bazują na amerykańskiej normie FMVSS-116 Departamentu Transportu (Department of Transportation – DOT).
Płyn hamulcowy Tutela Top 4 przeznaczony do samochodów z systemem ABS. Płyn syntetyczny do układów hamulcowych zarówno tarczowych jak i bębnowych i wymagających produktu ze specyfikacją DOT 4.
Płyny hamulcowe i sprzęgłowe Valvoline, to wysokiej jakości, niemineralne płyny na bazie eterów glikolu, opracowane specjalnie do hydraulicznych układów hamulcowych.
Płyny hamulcowe i sprzęgłowe Valvoline, to wysokiej jakości, niemineralne płyny na bazie eterów glikolu, opracowane specjalnie do hydraulicznych układów hamulcowych.
Płyn hamulcowy TEXTAR DOT4 przeznaczony jest do stosowania w nowoczesnych konstrukcjach z systemami ABS, gdzie wymaga się syntetycznego płynu o wysokiej jakości.
Wyczynowy płyn hamulcowy o ekstremalnie wysokiej temperaturze wrzenia przewyższający wymagania SAE J1703, SAE J1704 i FMVSS 116 DOT 4 do użytku w rajdowych i wyścigowych układach hamulcowych.
DOT 4 to nowoczesny, syntetyczny, uniwersalny płyn hamulcowy o bardzo dobrych właściwościach użytkowych stosowany w układach hamulcowych pojazdów silnie obciążonych.