Valvoline SynPower FE 5W-30 to w pełni syntetyczny olej silnikowy klasy Premium, zaprojektowany w celu zapewnienia najwyższej wydajności i ochrony. Skrót "FE" w nazwie oznacza Fuel Economy (oszczędność paliwa), co jest kluczową cechą tego produktu. Został on opracowany, aby spełniać wymogi najnowszych standardów wiodących producentów silników, ze szczególnym uwzględnieniem marki Ford.
Oszczędność paliwa i redukcja emisji
Dzięki niskiej lepkości i zastosowaniu specjalnych dodatków zmniejszających tarcie, olej ten realnie wpływa na obniżenie zużycia paliwa. Mniejsze opory wewnętrzne silnika przekładają się nie tylko na rzadsze wizyty na stacji benzynowej, ale także na redukcję emisji szkodliwych spalin (CO2), co czyni go wyborem przyjaznym dla środowiska.
Specjalnie dla silników Forda
Valvoline SynPower FE 5W-30 jest produktem dedykowanym do silników, które wymagają specyfikacji Ford WSS-M2C913-D.
Kompatybilność: Jest w pełni kompatybilny wstecznie, co oznacza, że można go bezpiecznie stosować w silnikach wymagających starszych norm Forda: M2C913-C, M2C913-B oraz M2C913-A.
Biopaliwa: Formuła oleju została zaprojektowana tak, aby współpracować z silnikami napędzanymi mieszankami oleju napędowego i biopaliw (np. B7).
Ochrona i czystość silnika
Olej ten zapewnia niezrównaną ochronę we wszystkich warunkach eksploatacji:
Zimny rozruch: Gwarantuje natychmiastowy przepływ oleju w niskich temperaturach, chroniąc silnik w krytycznych sekundach po uruchomieniu.
Czystość: Utrzymuje wnętrze silnika w idealnej czystości, minimalizując powstawanie osadów, szlamów i laków, które mogłyby obniżyć wydajność jednostki napędowej.
Trwałość: Zapewnia doskonałą odporność na zużycie, wydłużając żywotność silnika nawet przy dużych obciążeniach.
Zastosowanie i Specyfikacje
Oprócz silników Forda, olej ten jest odpowiedni do szerokiej gamy samochodów osobowych i lekkich dostawczych (vanów) wymagających oleju o obniżonej lepkości HTHS (norma ACEA A5/B5). Sprawdza się w silnikach benzynowych, wysokoprężnych oraz zasilanych gazem LPG.
Normy i dopuszczenia:
Lepkość: SAE 5W-30
Klasa jakości: ACEA A5/B5, A7/B7; API SP
Ford: WSS-M2C913-D (zalecany również do A, B, C)
Renault: RN0700
Jaguar Land Rover: STJLR 03.5003
Fiat: Zalecany do użytku w przypadku wymagania specyfikacji 9.55535-G1
Szczegóły produktu
OLE000528
54 Przedmioty
Opis
Klasa lepkości
5W30
Najbardziej uniwersalna lepkość na rynku, stanowiąca "złoty środek" między łatwym rozruchem zimą a solidną ochroną rozgrzanego silnika. Jest to standardowy wybór dla większości samochodów z ostatnich 20 lat, zapewniający optymalny balans między żywotnością silnika a umiarkowanym zużyciem paliwa.
Klasa jakości wg klasyfikacji API
SP
Najnowsza i najbardziej rygorystyczna norma dla silników benzynowych. Zaprojektowana specjalnie, by chronić łańcuchy rozrządu przed rozciąganiem oraz zapobiegać zjawisku LSPI (groźny, przedwczesny zapłon) w nowoczesnych silnikach turbo z wtryskiem bezpośr
Aprobaty
Renault RN0700
Podstawowa norma przeznaczona głównie do wolnossących silników benzynowych oraz starszych diesli (np. 1.5 dCi) nieposiadających filtra cząstek stałych (DPF). Zapewnia odpowiednie smarowanie przy standardowej, codziennej eksploatacji, chroniąc silnik przed zużyciem i osadami.
Aprobaty
Fiat 9.55535-G1
Aprobaty
Ford WSS M2C913-A
Aprobaty
Ford WSS M2C913-B
Aprobaty
Ford WSS M2C913-C
Aprobaty
Ford WSS M2C913-D
Standardowy olej 5W-30 dla szerokiej gamy silników diesla TDCi oraz starszych benzynowych Forda. Zastępuje starsze normy 913-A, B i C.
Klasa jakości wg klasyfikacji ACEA
A5/B5
Klasyczna norma typu "Full SAPS" (wysokopopiołowa) dla silników benzynowych i diesli bez filtra DPF. Oferuje bardzo wytrzymały film olejowy i wysoką ochronę przy dużych obciążeniach. Idealna do starszych aut oraz silników, które nie muszą spełniać najnows
RAVENOL VMP SAE 5W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla, również z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Oleje silnikowe SynPower spełniają, a nawet przewyższają wymagania wiodących producentów samochodów osobowych, dostawczych i lekkich samochodów ciężarowych. Mogą być z powodzeniem stosowane w pojazdach z zapłonem iskrowym i samoczynnym, a także zasilanych gazem LPG i również tych z turbodoładowaniem.
ELF EVOLUTION SXR 5W30 jest najnowszej generacji syntetycznym, paliwooszczędnym, wielosezonowym olejem silnikowym. Dzięki zastosowaniu ultranowoczesnej technologii opartej na specjalnej formule IMF™ (Intra Molecular Friction), olej ten znacznie zmniejsza opory tarcia wewnętrznego, co daje obniżenie tarcia w silniku i doskonałą ochronę silnika.
najwyższej jakości, syntetyczny, wielosezonowy olej silnikowy typu low SAPS (o obniżonej zwartości siarki, popiołu siarczanowego i fosforu). Został stworzony w oparciu o nowoczesną technologię
MOTUL 8100 Eco-Clean+ C1 5W-30 to syntetyczny olej o niskim HTHS i klasie Low SAPS. Idealny dla silników benzynowych i Diesla (EURO 4, 5, 6) z DPF. Zapewnia oszczędność paliwa (≥3.0%), ochronę systemów oczyszczania spalin i doskonałe właściwości smarne. Posiada aprobaty ACEA C1, FORD WSS-M2C934-B, JAGUAR LAND ROVER STJLR.03.5005 oraz rekomendacje MAZDY.
Olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30 to najwyższej jakości syntetyczny olej silnikowy posiadający wyjątkowe właściwości czyszczące, zapewniający ochronę przed zużyciem oraz doskonałą sprawność pracy.
Quartz Ineo RCP 5W-30 to innowacyjny olej silnikowy o zaawansowanej technologii syntetycznej, który charakteryzuje się wysokimi parametrami użytkowymi.
Spec Gold Synthetic SN/SM/CF 5W/30 to nowoczesny, syntetyczny olej silnikowy produkowany na bazie najlepszej jakości baz syntetycznych oraz specjalnie dobranego pakietu dodatków uszlachetniających.
RAVENOL FO SAE 5W-30 to w pełni syntetyczny olej silnikowy w technologii CleanSynto® do silników benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa