MOTUL 8100 X-Clean+ EFE 0w30 5L syntetyczny olej silnikowy
Olej silnikowy Motul 8100 X-Clean+ EFE 0W-30 – syntetyczny, z formułą „Mid SAPS” i oszczędnością paliwa
Zapewnij swojemu silnikowi najwyższą ochronę i oszczędność paliwa dzięki w 100% syntetycznemu olejowi silnikowemu Motul 8100 X-Clean+ EFE 0W-30. Ten wysokowydajny smar został specjalnie zaprojektowany dla najnowszej generacji silników Diesla i benzynowych, spełniających normy emisji Euro 4, 5 lub 6.
Kluczowe cechy MOTUL 8100 X-Clean+ EFE 0w30:
- W 100% syntetyczny: Gwarantuje wyjątkową ochronę i długotrwałą wydajność silnika
- Formuła „Mid SAPS”: Posiada zmniejszoną zawartość popiołów siarczanowych (≤0.8%), fosforu (0.07%≤x≤0.09%) i siarki (≤0.3%).
- Kompatybilność z układami oczyszczania spalin: Zaprojektowany do współpracy z katalizatorami (CAT), filtrami cząstek stałych (DPF) i systemami selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).
- Oszczędność paliwa (EFE): Klasa lepkości SAE 0W-30 minimalizuje tarcie hydrodynamiczne oleju, co pozwala na oszczędność paliwa, szczególnie gdy olej jest zimny. Przyczynia się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych (CO2).
- Ulepszony przepływ oleju w niskich temperaturach: Zapewnia doskonały przepływ oleju podczas rozruchu, szybsze budowanie ciśnienia oleju, szybsze osiąganie obrotów i szybsze osiągnięcie temperatury roboczej
- Oficjalne aprobaty i rekomendacje: Zatwierdzony i rekomendowany przez wiodących producentów, takich jak BMW (BMW LL-04), CHRYSLER (CHRYSLER MS 11106), FIAT (FIAT 9.55535-S3), MERCEDES (MB-Approval 229.52), PORSCHE (PORSCHE C30) oraz VAG (VW 504 00 507 00).
- Wysoka odporność filmu olejowego: Spełnia normę ACEA C3, wymagającą znacznej odporności filmu olejowego i niskiej emisji podczas użytkowania w mocnych silnikach.
- Przedłużone interwały wymiany: Oleje ACEA C3 umożliwiają wydłużone interwały wymiany, zarządzane przez komputer pokładowy pojazdu.
- Szerokie zastosowanie: Nadaje się do silników Diesla i benzynowych wymagających oleju ACEA C3 w klasie 0W-30. Rekomendowany również przez wielu azjatyckich producentów OEM, takich jak HONDA, KIA / HYUNDAI, MITSUBISHI, NISSAN, SUBARU, SUZUKI, SSANGYONG, TOYOTA, szczególnie dla pojazdów Diesel z DPF wyprodukowanych od 2006 roku.
Ważne uwagi MOTUL 8100 X-Clean+ EFE 0w30:
- BMW LL-04: Produkt BMW LL-04 może być używany w silnikach benzynowych tylko w krajach Unii Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii i Liechtensteinie. Poza tymi krajami wymagany jest olej BMW LL-01, taki jak MOTUL 8100 X-cess gen2 5W-40.
- Zalecenia: Przed użyciem zawsze należy zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu.
- Mieszalność: Może być mieszany z olejami syntetycznymi i mineralnymi
Właściwości fizykochemiczne MOTUL 8100 X-Clean+ EFE 0w30 :
- Klasa lepkości: SAE 0W-30
- Gęstość w 20∘C(68∘F): 0,842
- Lepkość w 40∘C(104∘F): 63,7mm2/s
- Lepkość w 100∘C(212∘F): 12,3mm2/s
- Lepkość HTHS w 150∘C(302∘F): 3,5mPa.s
- Wskaźnik lepkości: 190,0
- Temperatura płynięcia: −50,0∘C(−58,0∘F)
- Popiół siarczanowy: 0,77% wagowo
- TBN: 8,1mgKOH/g
- Temperatura zapłonu: 227,0∘C(440,0∘F)
Wybierz Motul 8100 X-Clean+ EFE 0W-30, aby zapewnić swojemu pojazdowi najwyższą wydajność, ochronę i wsparcie dla nowoczesnych systemów oczyszczania spalin.