To w 100% syntetyczny olej silnikowy, specjalnie opracowany do najnowszych generacji silników BMW, Volkswagena, Mercedesa i innych.
W 100% syntetyczny olej silnikowy specjalnie opracowany do najnowszej generacji silników BMW, Mercedes-Benz oraz grupy Volkswagena (VW, Audi, Skoda oraz Seat) wyposażonych w silniki Diesla oraz benzynowe spełniające wymagania EURO IV oraz EURO V. Spełnia wymagania przedłużonych przebiegów miedzywymianowych. Kompatybilny z filtrami cząstek stałych (DPF). Podwyższona lepkość wysokotemperaturowa HTHS. Zmniejszona zawartość siarki, fosforu, i popiołów siarczanowych.
Silniki spełniające normy emisji spalin EURO IV i EURO V wyposażone są w czułe systemy oczyszczania spalin:
Siarka i Fosfor wpływają na działanie katalizatorów co może spowodować ich uszkodzenie a w rezultacie nieskuteczne oczyszczanie spalin.
Popioły Siarczanowe powodują zatykanie filtrów cząstek stałych co powoduje skrócenie cyklu regeneracji, większe zużycie paliwa i zmniejszenie mocy silnika.
BMW, Mercedes i VW opracowały swoje standardy dla olejów o wysokiej lepkości HTHS i zmniejszonej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów Siarczanowych kompatybilnych z ich systemami oczyszczania spalin.
Oleje te są przeznaczone do wydłużonych przebiegów międzywymianowych.
Właściwości MOTUL 8100 X-Clean+ C3 5w30
STANDARDY: ACEA C3 API SM/CF APROBATY : BMW LongLife-04, MB-Approval 229.51 Porsche C30, VW 504 00/507 00
Szczegóły produktu
OLE000114
33 Przedmioty
Opis
Klasa lepkości
5W30
Klasa jakości wg klasyfikacji API
CF
To starsza, oficjalnie wycofana już norma, przeznaczona dla silników Diesla z wtryskiem pośrednim oraz maszyn starszego typu, które nie posiadają filtrów cząstek stałych (DPF). Zapewniała dobrą ochronę przed osadami i korozją przy używaniu paliwa o wyższej zawartości siarki, typowego dla lat 90. Obecnie oznaczenie to spotyka się jeszcze na butelkach jako informacja, że olej nadaje się do smarowania prostych, starszych konstrukcji wysokoprężnych.
Klasa jakości wg klasyfikacji API
SM
Starsza norma dla silników benzynowych (auta z lat 2001-2010). Często spotykana w tańszych olejach półsyntetycznych. Nadal zapewnia solidną ochronę w starszych, prostszych konstrukcjach, które nie mają turbodoładowania ani bezpośredniego wtrysku.
Aprobaty
VW 504.00
Flagowa norma typu LongLife dla nowoczesnych silników Grupy VW (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat). Jest to olej niskopopiołowy, obowiązkowy dla nowoczesnych silników benzynowych.
Aprobaty
VW 507.00
Flagowa norma typu LongLife dla nowoczesnych silników Grupy VW (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat). Jest to olej niskopopiołowy, obowiązkowy dla diesli z filtrem DPF..
Aprobaty
BMW Longlife-04 (LL-04)
Najpopularniejszy standard dla większości współczesnych silników BMW (zarówno benzynowych, jak i diesla) w Europie. Olej w pełni kompatybilny z filtrami cząstek stałych (DPF/GPF).
Aprobaty
Mercedes 229.51
Kluczowa aprobata dla nowoczesnych diesli Mercedesa (BlueTec) oraz silników benzynowych z filtrami cząstek stałych. Olej niskopopiołowy (Low SAPS), chroniący systemy oczyszczania spalin.
Aprobaty
Porsche C30
Standardowa norma dla wszystkich silników Diesla w samochodach Porsche (Cayenne, Macan, Panamera) oraz wybranych silników benzynowych V6. Bazuje na lepkości 5W-30 lub 0W-30 i zapewnia doskonałą ochronę filtrów cząstek stałych (DPF) przy wydłużonych okresach międzyprzeglądowych.
Klasa jakości wg klasyfikacji ACEA
C3
Najpopularniejsza na rynku norma dla nowoczesnych aut z filtrem cząstek stałych (DPF/FAP) i katalizatorem trójdrożnym. Olej typu "Mid SAPS" (średniopopiołowy) – stanowi idealny kompromis między ochroną silnika a żywotnością systemów ekologicznych. Standar
Olej silnikowy Mannol Molibden Ultra 5W-30 to w pełni syntetyczny produkt najnowszej generacji, stworzony z myślą o najnowocześniejszych silnikach. Jego formuła bazuje na innowacyjnym pakiecie dodatków zawierającym organiczny molibden, który zapewnia wyjątkowe właściwości przeciwcierne i przeciwzużyciowe oraz wysoką odporność na utratę lepkości przy...
Nowoczesny, w pełni syntetyczny olej silnikowy o wysokiej wydajności do najszerszej gamy silników benzynowych i wysokoprężnych występujących w samochodach osobowych
Syntetyczny olej silnikowy Q8 Formula Techno FE Plus 5W-30, dedykowany do silników Ford. Zapewnia oszczędność paliwa ponad 3% i doskonałą ochronę. Spełnia kluczową normę Ford WSS M2C913-D oraz ACEA A5/B5.
MOTUL 8100 POWER 5W-50 to doskonały wybór dla kierowców poszukujących najwyższej jakości oleju silnikowego, który zapewni moc, ochronę i niezawodność ich pojazdu. Niezależnie od warunków jazdy, ten produkt dostarcza doskonałe wyniki. Wybierz MOTUL 8100 POWER 5W-50 i doświadcz prawdziwej mocy i ochrony dla swojego silnika.
W pełni syntetyczny olej opracowany wspólnie z koncernem BMW, jako olej technologii niskopopiołowej LOW SAPS do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla z filtrami cząstek stałych.
Oryginalny olej silnikowy Mazda DexeliaKażdy samochód marki Mazda ma inne wymagania dotyczące środków smarnych, w zależności od modelu, typu silnika oraz częstotliwości wymiany oleju.
CASTROL Edge Professional A5 5W30 jest w pełni syntetycznym olejem zaprojektowanym wspólnie z inżynierami Forda dla najnowszych konstrukcji pojazdów koncernu Ford.
Nowoczesny, uniwersalny olej silnikowy do bardzo wysilonych silników. Olej szczególnie polecany do pojazdów po modyfikacjach mechanicznych i użytkowanych w motorsporcie.