Produkty Mobilux™ EP 0, 1, 2, 3, 004 i 023 tworzą rodzinę czterech wysokiej jakości uniwersalnych smarów przemysłowych oraz dwóch półpłynnych smarów do zastosowań specjalnych. Smary te, zagęszczone hydroksystearynianem litu, zostały stworzone w celu zapewniania doskonałej ochrony przed zużyciem, rdzą i wodą. Są one dostępne w klasach NLGI od 00 do 3, o lepkości oleju bazowego ISO VG 150 i 320.
Smary Mobilux EP 0, 1, 2, i 3 zalecane są do większości zastosowań przemysłowych, włączając zastosowania ciężkie, gdzie występują wysokie ciśnienia jednostkowe i obciążenia udarowe. Smary te zapewniają doskonałą ochronę przed rdzą i korozją oraz są odporne na wymywanie wodą, co czyni je szczególnie odpowiednimi dla sprzętu, który pracuje w warunkach wilgotnych. Mobilux EP 0 i 1 stosowany jest w układach centralnego smarowania. Mobilux EP 2 i 3 to smary plastyczne ogólnego przeznaczenia. Zalecane temperatury pracy: od -20 °C do 130 °C, ale mogą być stosowane w wyższych temperaturach, jeśli odpowiednio wzrośnie częstotliwość smarowania.
Mobilux EP 004 i Mobilux EP 023 są szczególnie zalecane do smarowania zamkniętych przekładni i łożysk w słabo uszczelnionych skrzyniach biegów, mogą być także stosowane w wielu innych zastosowaniach przemysłowych, gdzie stosowanie olejów konwencjonalnych powoduje problemy z wyciekami ze skrzyń biegów, skrzyń łańcuchowych itp., wynikające ze zużytych lub brakujących uszczelek. Zalecany zakres temperatur to –20ºC do 120ºC dla Mobilux EP 004 i od -20ºC do 120ºC dla Mobilux EP 023.
Właściwości i zalety MOBIL Smar Mobilux
Smary Mobilux EP mają długą historię udokumentowanego niezawodnego działania i wykazały dobrą wydajność w zakresie ochrony przed korozją, pompowalności w niskich temperaturach i żywotności w wysokich temperaturach. Obciążenie Timken OK 40lb ilustruje ich zdolność przenoszenia obciążeń i właściwości smarne pod wysokim ciśnieniem.
Zmniejszone zużycie w przypadku dużych obciążeń lub obciążeń udarowych i wibracji zapewnia dobrą niezawodność sprzętu
Ochrona przed rdzą i korozją oraz odporność na wymywanie wodą zapewnia ochronę sprzętu oraz dobre smarowanie nawet w obecności wody
Zwiększona żywotność łożyska w wilgotnych środowiskach zmniejsza koszty związane z serwisem i przestojami
Dobra pompowalność w centralnych układach smarowania (Mobilux EP 0 i 1)
Skuteczna ochrona przed wyciekami (Mobilux EP 004 i Mobilux EP 023).
Zastosowania MOBIL Smar Mobilux
Mobilux EP 0 i EP 1 zapewniają dobrą pompowalność w niskich temperaturach oraz są odpowiednie do centralnych układów smarowania i tych zastosowań, w których wymaga się smaru o dobrych właściwościach niskotemperaturowych.
Mobilux EP 2 zalecany jest do uniwersalnych zastosowań w łożyskach tocznych i ślizgowych, tulejek i kołków w normalnych warunkach pracy.
Mobilux EP 3 jest twardszym smarem klasy NLGI 3 zalecanym do zastosowań, w których wymagana jest maksymalna ochrona przed przenikaniem wody lub stałych zanieczyszczeń.
Mobilux EP 004 i Mobilux EP 023 nadają się szczególnie do smarowania zamkniętych przekładni i łożysk w słabo uszczelnionych skrzyniach przekładniowych w przypadku maszyn do górnictwa podziemnego, z wyjątkiem przekładni silników elektrycznych. Mobilux EP 004 i Mobilux EP 023 mogą być także stosowane w wielu innych zastosowaniach przemysłowych, gdzie konwencjonalne oleje przekładniowe nie mogą być stosowane w skrzyniach biegów, skrzyniach łańcuchowych itp., z powodu wycieków spowodowanych zużytymi lub brakującymi uszczelkami.
Dopuszczenia MOBIL Smar Mobilux EP-2:
DIN 51825:2004-06 - KP 2 K -20
Właściwości fizykochemiczne MOBIL Smar Mobilux EP-2
Klasa lepkości: NLGI 2
Rodzaj zagęszczacza: Litowy
Korozja na miedzi, 24h, 100ºC, klasyfikacja, ASTM D4048: 1A
Temperatura kroplenia, [°C], ASTM D2265: 190
Test 4-kulowy, Obciążenie zespawania, [kg], ASTM D2596: 250
Test 4-kulowy, Średnica skazy zużycia, [mm], ASTM D2266: 0,4
Penetracja, 60 cykli, [0.1 mm], ASTM D217: 280
Test SKF Emcor, Odp. na rdzę, Woda dest., ASTM D6138: 0 , 0
UNIWERSALNY. Wielozadaniowy smar przeznaczony do smarowania elementów i układów pojazdów przemysłowych, rolniczych i samochodowych. Zapewnia doskonałe smarowanie nawet w najcięższych warunkach eksploatacyjnych.
Smar Liten® ŁT-4 3 otrzymywany jest przez zagęszczenie rafinowanego oleju mineralnego mydłem litowym (opartym na –KHS) i uszlachetniany jest pakietem dodatków o działaniu przeciwutleniającym, przeciwrdzewnym i smarnym.
Smar litowy K2 ŁT-43 w sprayu, przeznaczony do smarowania łożysk oraz elementów maszyn przemysłowych i rolniczych. Dzięki odpowiedniej konsystencji nie ścieka z pionowych powierzchni, odporny na wilgoć, utlenianie, wstrząsy oraz siły odśrodkowe.
Smar Liten® ŁT-4 3 otrzymywany jest przez zagęszczenie rafinowanego oleju mineralnego mydłem litowym (opartym na –KHS) i uszlachetniany jest pakietem dodatków o działaniu przeciwutleniającym, przeciwrdzewnym i smarnym.
Smar Liten® ŁT-4 3 otrzymywany jest przez zagęszczenie rafinowanego oleju mineralnego mydłem litowym (opartym na –KHS) i uszlachetniany jest pakietem dodatków o działaniu przeciwutleniającym, przeciwrdzewnym i smarnym.
UNIWERSALNY. Wielozadaniowy smar przeznaczony do smarowania elementów i układów pojazdów przemysłowych, rolniczych i samochodowych. Zapewnia doskonałe smarowanie nawet w najcięższych warunkach eksploatacyjnych.