RAVENOL ATF T-ULV Fluid to w pełni syntetyczny olej przekładniowy ATF (Automatic Transmission Fluid) opracowany na bazie wysokiej jakości polialfaolefin (PAO) i estrów ze specjalnymi dodatkami i inhibitorami, które zapewniają doskonałe działanie automatycznej skrzyni biegów. Przeznaczony do najnowszej generacji automatycznych skrzyń biegów Aisin Warner. Gwarantuje on wysoką ochronę przed zużyciem w każdych warunkach pracy. RAVENOL ATF T-ULV Fluid jest barwiony na czerwono. Zmniejszenie straty momentu obrotowego w automatycznych skrzyniach biegów (AT) jest kluczowym czynnikiem wpływającym na redukcję zużycia paliwa. Obiecujące podejście stanowi zmniejszenie lepkości oleju do automatycznych skrzyń biegów (ATF) w celu zminimalizowania strat energii generowanych przez środek smarny. RAVENOL opracował olej przekładniowy ATF o bardzo niskiej lepkości, zwany „T-ULV”, który charakteryzuje się o około 50% niższą lepkością kinematyczną w 40°C w porównaniu z tradycyjnymi olejami ATF o niskiej lepkości. Ogólnie przyjmuje się, że jeżeli lepkość oleju przekładniowego ATF jest zbyt niska, może to mieć negatywny wpływ na trwałość zmęczeniową komponentów, takich jak koła zębate i łożyska, i ewentualnie prowadzić do zwiększonego ich zużycia lub zatarcia. RAVENOL ATF T-ULV Fluid został opracowany w celu rozwiązania tych problemów poprzez zastosowanie dwóch kluczowych technologii. Pierwsza z nich to zastosowanie wysokowydajnych PAO (polialfaolefin) o niskim współczynniku trakcji, co przekłada się na niską lepkość w warunkach wysokiego obciążenia. Zmniejsza to siły ścinające pomiędzy współpracującymi powierzchniami w warunkach smarowania elastohydrodynamicznego (EHL), co przyczynia się do poprawy trwałości zmęczeniowej łożysk i innych elementów. Druga zaś to estrowy olej bazowy o wysokiej polaryzacji. Stwierdzono, że ilość użytego estrowego oleju bazowego ma istotny wpływ na trwałość zmęczeniową. Uważa się, że adsorpcja estrów na powierzchniach metalowych poprawia smarność w ciężkich warunkach. Przeprowadzono testy wytrzymałościowe w szerokim zakresie warunków pracy, z wykorzystaniem elementów skrzyń biegów i łożysk oraz na kompletnych skrzyniach biegów i potwierdzono, że olej RAVENOL ATF T-ULV Fluid przewyższa w eksploatacji oleje przekładniowe ATF o niskiej lepkości pomimo tego iż sam ma lepkość jeszcze niższą. Ponadto, RAVENOL ATF T-ULV Fluid zmniejsza o około 12% straty momentu obrotowego w skrzyni biegów w porównaniu z innymi olejami przekładniowymi ATF o niskiej lepkości.
Wskazówki dotyczące zastosowania RAVENOL ATF T-ULV 1L
RAVENOL ATF T-ULV Fluid to olej przekładniowy ATF o bardzo niskiej lepkości do nowoczesnych automatycznych 8-biegowych skrzyń biegów firmy Aisin Warner. Jest odpowiedni do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów
BMW
Peugeot/Citroen
Volvo
VW
Należy zwrócić uwagę na oryginalny numer części producenta!
Właściwości RAVENOL ATF T-ULV 1L
Bardzo dobre smarowanie również w niskich temperaturach w zimie
Wysoki, stabilny indeks lepkości
Bardzo dobrą stabilność oksydacyjną
Doskonałą ochronę przed zużyciem, korozją i pienieniem
Doskonałą stałą tarcia
Wysoką stabilność termiczną i oksydacyjną
Doskonałą wydajność chłodzenia
Aprobaty i specyfikacje RAVENOL ATF T-ULV 1L
ATF AW-2
BMW 83 22 2 413 477 (8-biegów AT BMW GA8G45AW), ATF 7
PSA 16 350 560 80 (8-biegów AT PSA AMN8/ATN8/AXN8)
VW G 053 001 A2 (8-biegów AT VW 09S (AQ300-8F)
Volvo 31492172 (8-biegów AT AWF8G45), 31492173 (8-biegów AT AWF8G55)
RAVENOL ATF T-ULV Fluid to w pełni syntetyczny olej przekładniowy ATF (Automatic Transmission Fluid) opracowany na bazie wysokiej jakości polialfaolefin (PAO) i estrów ze specjalnymi dodatkami i inhibitorami, które zapewniają doskonałe działanie automatycznej skrzyni biegów.
Mobil ATF 320 to wysokiej jakości płyn przeznaczony do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów, przewyższający swoimi właściwościami wymagania nowoczesnych specyfikacji, takich jak: Ford Mercon i GM Dexron III.
Castrol Transmax Z różni się od zwykłych olejów przekładniowych ATF stuprocentową odpornością na ścinanie. Konwencjonalne oleje ATF tracą 35% swojej lepkości już po pierwszych 5.000 km przebiegu. Skutkiem tego jest powstawanie osadów oraz szybsze zużywanie się przekładni.
Wysokiej jakości i wysoce skuteczny, wielofunkcyjny syntetyczny płyn hydrauliczny z bezpopiołowymi dodatkami, opracowany do centralnych układów hydraulicznych nowoczesnych samochodów - Central Hydraulic Fluid (CHF).
Syntetyczny płyn przekładniowy klasy Premium do samochodów osobowych marki Volkswagen, Audi, Skoda oraz innych samochodów osobowych i vanów ze skrzynią biegów DSG (przekładnia mechaniczna z podwójnym sprzęgłem).
Mannol Dexron III Automatic Plus - uniwersalny olej wielosezonowy do - automatycznych skrzyń biegów, kierowniczych systemów hydraulicznych i sprzęgieł hydraulicznych.
RAVENOL ATF Fluid +4 jest syntetycznym licencjonowanym olejem do automatycznych skrzyń biegów ATF najnowszej generacji z jedynym w swoim rodzaju pakietem uszlachetniaczy do skrzyń takich marek jak Chrysler, Jeep i Dodge.
Wysokiej jakości płyn przeznaczony do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów, do których zalecane są płyny spełniające wymagania klasyfikacji GM Dexron IID.