RAVENOL ATF T-ULV Fluid to w pełni syntetyczny olej przekładniowy ATF (Automatic Transmission Fluid) opracowany na bazie wysokiej jakości polialfaolefin (PAO) i estrów ze specjalnymi dodatkami i inhibitorami, które zapewniają doskonałe działanie automatycznej skrzyni biegów. Przeznaczony do najnowszej generacji automatycznych skrzyń biegów Aisin Warner. Gwarantuje on wysoką ochronę przed zużyciem w każdych warunkach pracy. RAVENOL ATF T-ULV Fluid jest barwiony na czerwono. Zmniejszenie straty momentu obrotowego w automatycznych skrzyniach biegów (AT) jest kluczowym czynnikiem wpływającym na redukcję zużycia paliwa. Obiecujące podejście stanowi zmniejszenie lepkości oleju do automatycznych skrzyń biegów (ATF) w celu zminimalizowania strat energii generowanych przez środek smarny. RAVENOL opracował olej przekładniowy ATF o bardzo niskiej lepkości, zwany „T-ULV”, który charakteryzuje się o około 50% niższą lepkością kinematyczną w 40°C w porównaniu z tradycyjnymi olejami ATF o niskiej lepkości. Ogólnie przyjmuje się, że jeżeli lepkość oleju przekładniowego ATF jest zbyt niska, może to mieć negatywny wpływ na trwałość zmęczeniową komponentów, takich jak koła zębate i łożyska, i ewentualnie prowadzić do zwiększonego ich zużycia lub zatarcia. RAVENOL ATF T-ULV Fluid został opracowany w celu rozwiązania tych problemów poprzez zastosowanie dwóch kluczowych technologii. Pierwsza z nich to zastosowanie wysokowydajnych PAO (polialfaolefin) o niskim współczynniku trakcji, co przekłada się na niską lepkość w warunkach wysokiego obciążenia. Zmniejsza to siły ścinające pomiędzy współpracującymi powierzchniami w warunkach smarowania elastohydrodynamicznego (EHL), co przyczynia się do poprawy trwałości zmęczeniowej łożysk i innych elementów. Druga zaś to estrowy olej bazowy o wysokiej polaryzacji. Stwierdzono, że ilość użytego estrowego oleju bazowego ma istotny wpływ na trwałość zmęczeniową. Uważa się, że adsorpcja estrów na powierzchniach metalowych poprawia smarność w ciężkich warunkach. Przeprowadzono testy wytrzymałościowe w szerokim zakresie warunków pracy, z wykorzystaniem elementów skrzyń biegów i łożysk oraz na kompletnych skrzyniach biegów i potwierdzono, że olej RAVENOL ATF T-ULV Fluid przewyższa w eksploatacji oleje przekładniowe ATF o niskiej lepkości pomimo tego iż sam ma lepkość jeszcze niższą. Ponadto, RAVENOL ATF T-ULV Fluid zmniejsza o około 12% straty momentu obrotowego w skrzyni biegów w porównaniu z innymi olejami przekładniowymi ATF o niskiej lepkości.
Wskazówki dotyczące zastosowania RAVENOL ATF T-ULV 1L
RAVENOL ATF T-ULV Fluid to olej przekładniowy ATF o bardzo niskiej lepkości do nowoczesnych automatycznych 8-biegowych skrzyń biegów firmy Aisin Warner. Jest odpowiedni do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów
BMW
Peugeot/Citroen
Volvo
VW
Należy zwrócić uwagę na oryginalny numer części producenta!
Właściwości RAVENOL ATF T-ULV 1L
Bardzo dobre smarowanie również w niskich temperaturach w zimie
Wysoki, stabilny indeks lepkości
Bardzo dobrą stabilność oksydacyjną
Doskonałą ochronę przed zużyciem, korozją i pienieniem
Doskonałą stałą tarcia
Wysoką stabilność termiczną i oksydacyjną
Doskonałą wydajność chłodzenia
Aprobaty i specyfikacje RAVENOL ATF T-ULV 1L
ATF AW-2
BMW 83 22 2 413 477 (8-biegów AT BMW GA8G45AW), ATF 7
PSA 16 350 560 80 (8-biegów AT PSA AMN8/ATN8/AXN8)
VW G 053 001 A2 (8-biegów AT VW 09S (AQ300-8F)
Volvo 31492172 (8-biegów AT AWF8G45), 31492173 (8-biegów AT AWF8G55)
RAVENOL ATF T-ULV Fluid to w pełni syntetyczny olej przekładniowy ATF (Automatic Transmission Fluid) opracowany na bazie wysokiej jakości polialfaolefin (PAO) i estrów ze specjalnymi dodatkami i inhibitorami, które zapewniają doskonałe działanie automatycznej skrzyni biegów.
RAVENOL CVT NS3 / J4 Fluid jest syntetycznym nowoczesnym olejem typu CVTF (Continuously Variable Transmission Fluid), tj. do przekładni bezstopniowych CVT opracowanym w oparciu o wysokiej jakości oleje hydrokrakowane ze specjalnymi dodatkami uszlachetniającymi i inhibitorami gwarantującymi wyśmienite funkcjonowanie automatycznych skrzyń biegów CVT.
RAVENOL ATF 5/4 HP Fluid jest pełno syntetycznym olejem ATF, przygotowanym na bazie PAO [Polialfaoleiny] ze specjalnymi dodatkami uszlachetniającymi i inhibitorami, gwarantującymi znakomite funkcjonowanie przekładni automatycznej.
RAVENOL ATF DW-1 Fluid to syntetyczny płyn ATF (Automatic Transmission Fluid) na bazie wysokiej jakości olejów hydrokrakowanych ze specjalnymi dodatkami uszlachetniającymi i inhibitorami do przekładni automatycznych firmy Honda.
Mannol Dexron III Automatic Plus - uniwersalny olej wielosezonowy do - automatycznych skrzyń biegów, kierowniczych systemów hydraulicznych i sprzęgieł hydraulicznych.
RAVENOL ATF M 9-Serie jest olejem ATF do automatycznych skrzyni biegów wyprodukowanym na bazie olejów hydrokrakowanych oraz PAO ze specjalnymi dodatkami oraz inhibitorami zapewniającymi idealne działanie automatycznych skrzyni biegów
Mannol Dexron III Automatic Plus - uniwersalny olej wielosezonowy do - automatycznych skrzyń biegów, kierowniczych systemów hydraulicznych i sprzęgieł hydraulicznych.
RAVENOL ATF JF405E jest syntetycznym olejem ATF (Automatic Transmission Fluid) na bazie wysokiej jakości olejów hydrokrakowanych ze specjalnymi dodatkami uszlachetniającymi i inhibitorami, do 4-biegowych przekładni automatycznych JF402E oraz JF405E firmy Jatco.
Płyn do przekładni automatycznej do samochodów osobowych, ciężarowych oraz autobusów. Odpowiedni również do niektórych przekładni manualnych, zapewnia ulepszoną ochronę i smarowanie automatycznej skrzyni biegów w szerokim zakresie temperatur.
RAVENOL ATF SP-IV Fluid to syntetyczny olej ATF (Automatic Transmission Fluid) do przekładni automatycznych na bazie PAO (polialfaolefiny) i najnowszej technologii olejów hydrokrakowanych typu HC/HT, opracowany dla 6-biegowych automatycznych przekładni Hyundai.