Wszechstronny olej Mid SAPS do nowoczesnych silników
Q8 Formula Special RN 5W-30 to olej silnikowy o najwyższej wydajności, stworzony, aby sprostać rygorystycznym wymaganiom wielu producentów pojazdów. Jego zaawansowana formuła Mid SAPS zapewnia doskonałą ochronę przed zużyciem, zapobiega tworzeniu się osadów i jest w pełni kompatybilna z nowoczesnymi systemami oczyszczania spalin. To uniwersalny produkt, który pozwala na wydłużenie okresów między wymianami oleju.
Kluczowe zalety oleju Q8 Formula Special RN
Ten uniwersalny olej silnikowy oferuje kompleksową ochronę i wymierne korzyści:
Wyjątkowa czystość silnika: Utrzymuje silnik w doskonałej czystości, co ma kluczowe znaczenie dla jego trwałości i długoterminowej niezawodności.
Ochrona systemów DPF/GPF: Jako olej Mid SAPS, zapewnia doskonałą ochronę katalizatorów oraz filtrów cząstek stałych.
Oszczędność paliwa: Zoptymalizowana formuła przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa o co najmniej 1% w porównaniu do standardowych olejów.
Ochrona przy zimnym starcie: Gwarantuje natychmiastowe smarowanie i wyjątkową ochronę kluczowych komponentów silnika zaraz po jego uruchomieniu.
Wydłużone interwały wymiany: Stabilna formuła pozwala na bezpieczne stosowanie wydłużonych okresów między wymianami oleju, zgodnie z zaleceniami OEM.
Zastosowanie i rekomendacje
Olej Q8 Formula Special RN 5W-30 został opracowany dla szerokiej gamy silników Euro 5 i 6. Jest to idealny wybór dla pojazdów wymagających specyfikacji Renault RN 17, GM Dexos2, BMW LongLife-04 oraz norm Mercedes-Benz i VW. Dzięki wstecznej kompatybilności jest również odpowiedni dla starszych silników GM/Opel wymagających norm GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025. Może być stosowany w silnikach benzynowych, Diesla oraz zasilanych gazem LPG.
Zrównoważony rozwój
Produkt został wytworzony w sposób odpowiedzialny. Jego ślad węglowy (PCF), liczony od miejsca produkcji w Belgii, wynosi 1,56 kg CO2eq na kilogram produktu, co świadczy o nowoczesnym podejściu do procesu produkcyjnego.
Specyfikacje i normy
ACEA: C2, C3
API: SN
Renault: RN 17
GM: Dexos2 (kompatybilny wstecznie z GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025)
Najnowsza i najbardziej rygorystyczna norma dla silników benzynowych. Zaprojektowana specjalnie, by chronić łańcuchy rozrządu przed rozciąganiem oraz zapobiegać zjawisku LSPI (groźny, przedwczesny zapłon) w nowoczesnych silnikach turbo z wtryskiem bezpośr
Aprobaty
Opel/Vauxhall OV0401547 (nur/only Diesel)
Aprobaty
VW 505.00
Klasyczna norma dla starszych silników diesla bez filtra DPF. Idealny wybór do aut produkowanych przed erą rygorystycznych norm ekologicznych, wymieniających olej w stałych interwałach (co 10-15 tys. km).
Aprobaty
Mercedes 229.52
Ulepszona, nowocześniejsza wersja normy 229.51 229.51. Została zaprojektowana w 2013 roku specjalnie dla najnowszych silników diesla Mercedes-Benz BlueTEC (z systemem AdBlue). Stworzona specjalnie, aby radzić sobie z nowoczesnymi paliwami zawierającymi bi
Aprobaty
BMW Longlife-19 FE (LL-19FE)
Nowoczesny olej o lepkości 0W-30, będący następcą normy Longlife-04, przeznaczony do silników benzynowych i Diesla z filtrami cząstek stałych (DPF/GPF). Dzięki zgodności z klasą API SP chroni wysilone jednostki przed zjawiskiem przedwczesnego zapłonu (LSPI) i zapewnia zwiększoną oszczędność paliwa. Jest w pełni kompatybilny wstecznie, co oznacza, że można go bezpiecznie stosować w większości silników, które dotychczas wymagały normy LL-04.
Aprobaty
VW 505.01
Specjalistyczna norma przeznaczona głównie dla silników diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze (bez systemu LongLife). Bezpieczna również dla aut z filtrem cząstek stałych (DPF).
Aprobaty
Ford WSS M2C917-A
Aprobaty
Opel/Vauxhall OV0401547-D30
Aprobaty
BMW Longlife-04 (LL-04)
Najpopularniejszy standard dla większości współczesnych silników BMW (zarówno benzynowych, jak i diesla) w Europie. Olej w pełni kompatybilny z filtrami cząstek stałych (DPF/GPF).
Aprobaty
CHRYSLER MS-11106
Aprobaty
GM LL A 025
Aprobaty
Opel/Vauxhall OV0401547-G30
Aprobaty
BMW Longlife-12 FE (LL-12 FE)
Energooszczędny olej o obniżonej lepkości (zazwyczaj 0W-30), przeznaczony dla wybranych silników diesla produkowanych po 2014 roku (np. silniki Nx7) oraz niektórych benzynowych. Skrót "FE" oznacza redukcję spalania, ale uwaga: olej ten nie jest w pełni kompatybilny wstecz ze starszymi silnikami wymagającymi LL-04.
Aprobaty
Fiat 9.55535-S3
Aprobaty
GM LL B 025
Aprobaty
Mercedes 229.31
Aprobaty
Renault RN17
Nowoczesna, uniwersalna norma o lepkości 5W-30, która zastępuje starsze specyfikacje w nowych silnikach benzynowych (TCe) i diesla (Blue dCi). Chroni filtry GPF i DPF, a dzięki wstecznej kompatybilności może być stosowana zamiast norm RN0700/RN0710 w starszych autach benzynowych.
Aprobaty
GM Dexos2
Uniwersalna norma dla większości aut marki Opel wyprodukowanych przed 2017 rokiem (benzyna i diesel). Olej typu Low SAPS, bezpieczny dla filtrów DPF.
Aprobaty
Mercedes 229.51
Kluczowa aprobata dla nowoczesnych diesli Mercedesa (BlueTec) oraz silników benzynowych z filtrami cząstek stałych. Olej niskopopiołowy (Low SAPS), chroniący systemy oczyszczania spalin.
Klasa jakości wg klasyfikacji ACEA
C2
Norma podobna do C3 (bezpieczna dla DPF), ale kładąca większy nacisk na oszczędność paliwa (niższe opory tarcia). Często wymagana przez koncern PSA (Peugeot, Citroen) oraz Toyotę i Hondę. Zazwyczaj występuje w lepkościach 5W-30 lub 0W-30.
Klasa jakości wg klasyfikacji ACEA
C3
Najpopularniejsza na rynku norma dla nowoczesnych aut z filtrem cząstek stałych (DPF/FAP) i katalizatorem trójdrożnym. Olej typu "Mid SAPS" (średniopopiołowy) – stanowi idealny kompromis między ochroną silnika a żywotnością systemów ekologicznych. Standar
Topowy olej syntetyczny Low SAPS Q8 Formula Prestige V 5W-30. Posiada najnowsze oficjalne aprobaty VW 504.00/507.00 Baumuster 2020, MB 229.52 i BMW LL-04 (B48). Idealny do nowoczesnych silników z filtrem DPF/GPF.
Oleje silnikowe SynPower spełniają, a nawet przewyższają wymagania wiodących producentów samochodów osobowych, dostawczych i lekkich samochodów ciężarowych. Mogą być z powodzeniem stosowane w pojazdach z zapłonem iskrowym i samoczynnym, a także zasilanych gazem LPG i również tych z turbodoładowaniem.
Nowoczesny, uniwersalny olej silnikowy do bardzo wysilonych silników. Olej szczególnie polecany do pojazdów po modyfikacjach mechanicznych i użytkowanych w motorsporcie.
Syntetyczny, wysokiej jakości olej silnikowy odpowiedni do stosowania zarówno latem jak i zimą. Technologia oleju została opracowana w oparciu o CPF. Complex Protection Formula to gwarancja optymalnej ochrony silnika
Jest najnowocześniejszym olejem silnikowym, stworzonym w Technologii Syntetycznej TOTAL, który jest całkowicie kompatybilny z najnowszymi rozwiązaniami technicznymi zastosowanymi w silnikach benzynowych i Diesla marek MERCEDES-BENZ, BMW i VW. Przystosowany do najnowszych systematów oczyszczania spalin.
Olej Toyota 5W-30 Fuel Economy jest przeznaczony do samochodów z silnikami o zapłonie iskrowym. W większości samochodów Toyoty wyposażonych w silniki VVT-i stosuje się ten wysokiej jakości olej już w fabryce.
Ten w pełni syntetyczny olej wykonano z wykorzystaniem najbardziej zaawansowanej technologii spełniającej najwyższe normy homologacyjne, a jego formuła dostosowana jest do szerokiej gamy współczesnych silników.
RAVENOL FDS SAE 5W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, olej silnikowy o niskim współczynniku tarcia, wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla
Uniwersalny olej syntetyczny Q8 Formula Special RN 5W-30 do silników Euro 5 i 6. Spełnia kluczowe normy: Renault RN17, GM Dexos2, BMW LL-04 i MB 229.52. Zapewnia ochronę filtra DPF i czystość silnika.