FEBI BILSTEIN 38201 KONCENTRAT DO CHŁODNIC G13 5L VW
Koncentrat do chłodnic o specyfikacji VW G13, dostępny w opakowaniach o różnych pojemnościach. Produkt może być mieszalny z wszystkimi poprzednimi koncentratami, jak G11, G12, G12+, G12++.
Firma Febi posiada w ofercie płyny do chłodnic, które nie różnią się barwą. Wszystkie trzy płyny do chłodnic febi 19400 (G12+), 37400 (G12++) oraz 38200 (G13) są identyczne pod względem optycznym – zastosowano kolor fioletowy.
Krzemian jest dodatkiem zapewniającym doskonałą ochronę przed korozją. Z powodu wciąż rosnących wymagań dotyczących płynu chłodniczego – głównie ze względu na stosowanie nowoczesnych materiałów do produkcji silników oraz długie okresy pomiędzy wymianą – nie można zupełnie zrezygnować ze stosowania krzemianu, pomimo tego, że oddziałuje on negatywnie na zdrowie i środowisko. Niemniej, w porównaniu ze starszymi płynami do chłodnic w kolorze niebieskim czy żółtym (febi 01089, 02374), zawartość krzemianu została ograniczona.
Gliceryna wykorzystywana jako podstawowy składnik jest w znacznym stopniu porównywalna z glikolem monoetylenowym (MEG). Jednakże, podczas produkcji zużywa się mniej energii. Przez to już na etapie wytwarzania oszczędza się energię redukując równocześnie emisję CO2.
RAVENOL OTC Organic Technology Coolant Concentrate jest to przyjazny dla środowiska koncentrat płynu do chłodnic, niezawierający krzemianów, boranów, azotynów i fosforanów stworzony w oparciu o 1,2-ethanediol (glikol monoetylenowy). Przeznaczony do stosowania w układach chłodzenia silników spalinowych także w pełni aluminiowych.
Jest to wolny od boranów, azotynów i fosforanów płyn do obiegów chłodzących w silnikach spalinowych na bazie 1,2-etanodiolu (glikolu monoetylenowego), który zapewnia bezobsługową ochronę przed korozją i mrozem.
RAVENOL TTC Traditional Technology Coolant Concentrate jest koncentratem płynu do chłodnic o wydłużonym działaniu, opartym na glikolu etylenowym, niezawierającym fosforanów, azotynów i amin, sformułowanym na bazie inhibitorów z potwierdzonym działaniem.
Jest to wolny od boranów, azotynów i fosforanów płyn do obiegów chłodzących w silnikach spalinowych na bazie 1,2-etanodiolu (glikolu monoetylenowego), który zapewnia bezobsługową ochronę przed korozją i mrozem.