Efekty działania
Formuje na powierzchniach par tarcia ceramiczno metalowe pokrycie z unikalnymi cechami i chroni przed zużyciem trące się elementy przekładni (koła zębate i łożyska).
- przywraca geometrię elementów
- likwiduje rysy, miejscowe mikro ubytki przez ich trwałe zapełnienie
- optymalizuje powierzchnię styku kół zębatych
- obniża poziom szumów i wibracji 10-krotnie
- polepsza dokładność przełączania przełożeń
- polepsza pracę synchronizatorów
- zmniejsza zużycie paliwa – szczególnie w 4x4
- przy awaryjnym wycieku można kontynuować jazdę nawet do 1000 km
Stosowanie
Obróbka wezla o objetosci systemu smarowania 1–2 L.
- Zawartosc tubki (pojemnika) wycisnac (rozpylic) przez otwór wlewowy oleju skrzyni biegów, mostu napedowego, skrzyni rozdzielczej, reduktora itp.
- Eksploatowac bez zadnych ograniczen.
- Obróbke mozna uznac za zakonczona po przebiegu ok. 1500 km. lub po 50 godzinach pracy.
Uwagi
- Oznaką początku rewitalizacji jest zmniejszenie szumów mechanizmu już po pierwszych kilometrach przebiegu.
- Jeżeli w jakimś momencie polepszenie pracy zatrzymało się, świadczy to i dużym zużyciu i niezbędnym jest podwojenie zastosowanej ilości preparatu.
- Jeżeli po przebiegu 100 – 200 km polepszenie pracy nie nastąpiło, może to oznaczać nieprawidłową ocenę diagnostyczną.
Charakterystyka techniczna
Główne cechy ceramiczno metalowego pokrycia: mikrotwardość — 750 kg/mm2; wysoka korozyjna odporność; chropowatość Ra do 0,6 µm.