TOTAL Quartz 9000 5W40 5L - syntetyczny olej silnikowy
QUARTZ 9000 5W-40 to olej silnikowy w technologii syntetycznej, który został opracowany aby spełnić najwyższe wymagania silników benzynowych oraz diesla w samochodach osobowych. TOTAL QUARTZ 9000 5W- 40 jest szczególnie odpowiedni dla silników turbodoładowanych, wielozaworowych oraz diesli z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Olej ten może być użytkowany w najtrudniejszych warunkach (jazda miejska, autostradowa itp.) oraz jest przeznaczony do każdego stylu jazdy, w szczególności jazdy sportowej lub intensywnej, podczas każdej pory roku. QUARTZ 9000 5W-40 doskonale nadaje się do silników z trójdrożnymi reaktorami katalitycznymi i wszystkich silników napędzanym paliwem bezołowiowym lub LPG.
Właściwości TOTAL Quartz 9000 5W40:
Ochrona przeciwzużyciowa: TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 zapewnia wyjątkową ochronę przeciw zużyciu powierzchni w silnikach, zwłaszcza w najtrudniejszych warunkach użytkowania.
Odporność na utlenianie: Olej pozwala na bardzo długie okresy między wymianami.
Jazda w każdych warunkach: Dobra płynność w niskich temperaturach ułatwia zimne rozruchy, odporny nawet w najwyższych temperaturach.
Optymalna ochrona silnika: Natychmiastowe smarowanie wszystkich części silnika od momentuuruchomienia, nawet najbardziej wrażliwych.
Czystość silnika: Dzięki zawartości detergentów i dodatków dyspersyjnych utrzymuje silnik w czystości.
Normy i specyfikacje TOTAL Quartz 9000 5W40:
Klasa lepkości: SAE 5W40 Klasa jakości: API SN/CF, ACEA A3/B4 Specyfikacje: MB 229.5, VW 502/505.00, Renault RN700 / RN710, Chrysler MS-12991 PSA B71 2296, CITROEN PEUGEOT PSA B71 2296L
Właściwości fizyko-chemiczne TOTAL Quartz 9000 5W40:
Lepkość - SAE J300 10W-40 Lepkość kinematyczna w 40°C mm²/s ASTM D445 96.8 Lepkość kinematyczna w 100°C mm²/s ASTM D445 14.81 Gęstość w 15°C kg/m3 ASTM D1298 873.6 Wskaźnik lepkości - ASTM D2270 160 Temperatura płynięcia °C ASTM D97 -24 Temperatura zapłonu °C ASTM D92 234
Szczegóły produktu
OLE000264
15 Przedmioty
Opis
Klasa lepkości
5W40
Klasa jakości wg klasyfikacji API
CF
To starsza, oficjalnie wycofana już norma, przeznaczona dla silników Diesla z wtryskiem pośrednim oraz maszyn starszego typu, które nie posiadają filtrów cząstek stałych (DPF). Zapewniała dobrą ochronę przed osadami i korozją przy używaniu paliwa o wyższej zawartości siarki, typowego dla lat 90. Obecnie oznaczenie to spotyka się jeszcze na butelkach jako informacja, że olej nadaje się do smarowania prostych, starszych konstrukcji wysokoprężnych.
Klasa jakości wg klasyfikacji API
SN
Najnowsza i najbardziej rygorystyczna norma dla silników benzynowych. Zaprojektowana specjalnie, by chronić łańcuchy rozrządu przed rozciąganiem oraz zapobiegać zjawisku LSPI (groźny, przedwczesny zapłon) w nowoczesnych silnikach turbo z wtryskiem bezpośr
Aprobaty
VW 502.00
Klasyczna norma dla starszych silników benzynowych. Idealny wybór do aut produkowanych przed erą rygorystycznych norm ekologicznych, wymieniających olej w stałych interwałach (co 10-15 tys. km).
Aprobaty
VW 505.00
Klasyczna norma dla starszych silników diesla bez filtra DPF. Idealny wybór do aut produkowanych przed erą rygorystycznych norm ekologicznych, wymieniających olej w stałych interwałach (co 10-15 tys. km).
Aprobaty
PSA B71 2296
Aprobaty
Mercedes 229.5
Olej o wysokiej wytrzymałości do silników benzynowych i starszych diesli, które nie posiadają filtra DPF. Nie należy go mylić z normą 229.51 (nie jest niskopopiołowy).
Aprobaty
CHRYSLER MS-12991
Aprobaty
Renault RN0700
Podstawowa norma przeznaczona głównie do wolnossących silników benzynowych oraz starszych diesli (np. 1.5 dCi) nieposiadających filtra cząstek stałych (DPF). Zapewnia odpowiednie smarowanie przy standardowej, codziennej eksploatacji, chroniąc silnik przed zużyciem i osadami.
Aprobaty
Renault RN0710
Norma stworzona dla silników benzynowych z turbodoładowaniem (w tym usportowionych wersji Renault Sport) oraz mocniejszych diesli bez filtra DPF. Wymaga stosowania olejów o wysokiej stabilności (zazwyczaj 5W-40), które gwarantują trwały film olejowy nawet przy bardzo wysokich temperaturach i dużym obciążeniu turbosprężarki.
Klasa jakości wg klasyfikacji ACEA
A3/B4
Klasyczna norma typu "Full SAPS" (wysokopopiołowa) dla silników benzynowych i diesli bez filtra DPF. Oferuje bardzo wytrzymały film olejowy i wysoką ochronę przy dużych obciążeniach. Idealna do starszych aut oraz silników, które nie muszą spełniać najnows
RAVENOL VSI SAE 5W-40 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Wysokiej jakości olej silnikowy zaprojektowany do ochrony i czyszczenia silników oraz zapewnienia bezproblemowego rozruchu na zimno we wszystkich klimatach.
Syntetyczny olej MIHEL Ceramic Oil 7900 to środek smarny gwarantujący maksymalne osiągi jednostce napędowej. Sprawia, że rozruch silnika możliwy jest nawet w skrajnie niskich temperaturach.
Nowoczesny olej silnikowy typu lekki bieg do całorocznego zastosowania. Kombinacja niekonwencjonalnej bazy olejowej opartej na technologii syntetycznej w połączeniu z najnowocześniejszymi dodatkami gwarantuje olej silnikowy, który znakomicie chroni przed zużyciem współpracujące części.
RAVENOL VollSynth Turbo VST SAE 5W-40 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla, również z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Motul 8100 Power 5W-40 to w 100% syntetyczny olej silnikowy o wysokiej wydajności, stworzony na bazie technologii ESTER i inspirowany rozwiązaniami stosowanymi w sportach motorowych.
RAVENOL VMO SAE 5W-40 to w pełni syntetyczny olej silnikowy Mid SAPS z technologią CleanSynto® dla samochodów osobowych do silników benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
CASTROL MAGNATEC DIESEL DPF 5W40 jest odpowiedni do silników benzynowych i Diesla gdzie producenci wymagają spełnienia norm jakościowych ACEA C3, API CF lub wcześniejszych specyfikacji w lepkości SAE 5W-40 oraz zgodności z filtrami cząstek stałych DPF.