Mobil 1 ™ ESP x2 0W-20 to olej silnikowy z technologią SHC Synthese opracowany specjalnie w celu zapewnienia wyjątkowej czystości silnika, ochrony przed zużyciem, dużej trwałości i zaawansowanej oszczędności paliwa*, aby silnik pracował jak nowy. Mobil 1 ESP X2 0W-20 to nasza najnowsza technologia łącząca wytrzymałość, sprawność i ochronę dzięki olejowi silnikowemu o niskiej klasie lepkości i niskim współczynniku tarcia, który zaprojektowano we współpracy z najważniejszymi europejskimi producentami pojazdów (OEM). Mobil 1 ESP X2 0W-20 został opracowany przez inżynierów w celu przedłużenia żywotności i utrzymania wysokiej wydajności systemów emisji spalin pojawiających się w nowych europejskich pojazdach z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi, które wymagają olejów o klasie lepkości SAE 0W-20. * w porównaniu do Mobil 1 ESP Formula 5W-30.
Właściwości i zalety
Aktywne dodatki myjące
Zapobiega powstawaniu nagaru, przez co wydłuża czas pracy silnika i zapewnia jego czystość**
Zapewnia wyjątkową czystość silnika i ogranicza wtrącanie się szlamu
** W porównaniu z normą producenta pojazdu
Wyjątkowa stabilność termiczna i odporność na utlenianie
Pomaga zminimalizować proces starzenia się oleju, co umożliwia wydłużenie okresów pomiędzy wymianami
Udoskonalone właściwości cierne
Zapewnia do 4% poprawy zużycia paliwa przy zmianie zoleju silnikowego 5W-30 o wyższej lepkości***
***Rzeczywiste zużycie paliwa zależy od typu pojazdu isilnika, temperatury zewnętrznej i ciśnienia, warunków jazdy oraz klasy lepkości dotychczas stosowanego oleju silnikowego
Doskonałe właściwości niskotemperaturowe
Szybki rozruch w niskich temperaturach i wyjątkowo szybka ochrona silnika
Znakomita skuteczność w wysokich temperaturach
Ochrona przed zużyciem
Zastosowania
Mobil 1 ESP x2 0W-20 nadaje się do nowoczesnych, wysokosprawnych samochodów benzynowych, wysokoprężnych i hybrydowych firm Porsche, Volkswagen oraz Mercedes-Benz, a także do pojazdów japońskich i koreańskich, które wymagają oleju o klasie lepkości SAE 0W-20 i dowolnej specyfikacji, do której nadaje się ten olej.
Mobil 1 ESP x2-20, oparty na niskopopiołowej, syntetycznej technologii firmy Mobil, spełnia lub przekracza wymagania branżowej normy ACEA C5 i lepiej ochroni układy oczyszczania spalin przeznaczone do ograniczenia emisji z silnika.
Mobil 1 ESP x2 0W-20 spełnia lub przekracza warunki specyfikacji API SP czym przyczynia się do rozwiązania problemu przedwczesnego zapłonu przy niskich prędkościach obrotowych silnika (LSPI) i dlatego jest preferowanym wyborem dla małych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem.
Mobil 1 ESP x2 0W-20 można stosować tylko w pojazdach, dla których zalecany jest olej silnikowy SAE 0W-20. Nie nadaje się do starszych silników przeznaczonych do pracy z olejami silnikowymi o wyższej lepkości. Olej Mobil 1 ESP x2 0W-20 nie jest zalecany do silników 2-suwowych ani silników lotniczych, chyba że zostanie on zatwierdzony przez producenta.
Należy sprawdzić instrukcję obsługi pojazdu dotyczącą zalecanych klas lepkości i specyfikacji.
Specyfikacje i dopuszczenia
Produkt posiada następujące aprobaty:
GM dexosD Licensed
MB-Approval 229.71
Porsche C20
VW 508 00
VW 509 00
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji:
API SL
ACEA C5
Wymagania API SN dot. testów silnikowych
WYMAGANIA API SN PLUS DOT. TESTÓW SILNIKOWYCH
WYMAGANIA API SN DOT. TESTÓW SILNIKOWYCH
Szczegóły produktu
825323
13 Przedmioty
Opis
Klasa lepkości
0W20
Klasa jakości wg klasyfikacji API
SN
Najnowsza i najbardziej rygorystyczna norma dla silników benzynowych. Zaprojektowana specjalnie, by chronić łańcuchy rozrządu przed rozciąganiem oraz zapobiegać zjawisku LSPI (groźny, przedwczesny zapłon) w nowoczesnych silnikach turbo z wtryskiem bezpośr
Klasa jakości wg klasyfikacji API
SL
Starsza norma dla silników benzynowych (auta z lat 2001-2010). Często spotykana w tańszych olejach półsyntetycznych. Nadal zapewnia solidną ochronę w starszych, prostszych konstrukcjach, które nie mają turbodoładowania ani bezpośredniego wtrysku.
Aprobaty
VW 509.00
Najnowsza norma dla silników wymagających oleju o bardzo niskiej lepkości (0W-20), barwionego często na zielono. Stosowana w najnowszych jednostkach TSI i TDI w celu maksymalnej oszczędności paliwa.
Aprobaty
Porsche C20
Specjalistyczna norma o bardzo niskiej lepkości 0W-20, wymagana w najnowszych modelach Porsche (m.in. hybrydach i nowych V6/V8) dla maksymalnej oszczędności paliwa. Jest to olej typu "Longlife" o obniżonym tarciu, który nie może być stosowany w starszych silnikach ze względu na ryzyko uszkodzenia.
Aprobaty
Mercedes 229.71
Aprobaty
VW 508.00
Najnowsza norma dla silników wymagających oleju o bardzo niskiej lepkości (0W-20), barwionego często na zielono. Stosowana w najnowszych jednostkach TSI i TDI w celu maksymalnej oszczędności paliwa.
RAVENOL VSE SAE 0W-20 to oparty na PAO (polialfaolefiny), w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych aut osobowych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Ten w pełni syntetyczny olej silnikowy wykonano z wykorzystaniem najnowocześniejszej technologii spełniającej najwyższe normy homologacyjne, a opracowano go specjalnie z myślą o samochodach najnowszej generacji.
Oryginalny, w pełni syntetyczny olej silnikowy NISSAN 0W-20 C5 (KE900-90343) w opakowaniu 5L. Opracowany we współpracy z TotalEnergies. Dedykowany do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF/GPF). Spełnia rygorystyczną normę ACEA C5 i API SN, zapewniając maksymalną oszczędność paliwa i ochronę silnika.
W 100% syntetyczny olej silnikowy specjalnie opracowany do silników spalinowych samochodów hybrydowych (H.E.V) oraz hybryd typu Plug-in (P.H.E.V) gdzie producent silnika zaleca używanie oleju klasy SAE 0W-20.
Pennzoil Platinum Full Synthetic 0W-20 to najbardziej zaawansowany, w pełni syntetyczny olej silnikowy w ofercie marki, który wyznacza nowe standardy ochrony jednostki napędowej. Jako jeden z niewielu produktów na rynku, jest on wykonany w rewolucyjnej technologii PurePlus®, która syntetyzuje krystalicznie czystą bazę olejową z gazu ziemnego, a nie z ropy...
MOTUL 8100 Eco-Lite 0W-20 to w pełni syntetyczny olej silnikowy klasy premium, zapewniający oszczędność paliwa i doskonałą ochronę dla nowoczesnych silników benzynowych. Spełnia normy API SN i ILSAC GF-5 oraz posiada aprobatę GM-dexos1™ GEN2, gwarantując czystość silnika, redukcję zużycia i lepszy rozruch w niskich temperaturach.
W pełni syntetyczny olej PETRONAS Syntium 7000 AV 0W-20 1L. Stworzony do najnowszych silników Grupy VW z normą 508.00 / 509.00. Zapewnia maksymalną oszczędność paliwa i ochronę filtrów GPF. Posiada aprobatę Porsche C20.
Mobil 1 ™ ESP x2 0W-20 to olej silnikowy z technologią SHC Synthese opracowany specjalnie w celu zapewnienia wyjątkowej czystości silnika, ochrony przed zużyciem, dużej trwałości i zaawansowanej oszczędności paliwa.