MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 to zaawansowany, syntetyczny olej silnikowy przeznaczony dla mocnych i nowoczesnych samochodów z silnikami benzynowymi i Diesla o dużej pojemności. Jest to produkt wielozadaniowy, idealny również do pojazdów na gwarancji, w pełni kompatybilny z katalizatorami.
Kluczowe Korzyści:
Wszechstronne zastosowanie: Idealny do silników benzynowych i Diesla.
Doskonała ochrona i trwałość: Spełnia rygorystyczne normy ACEA A3/B4 i API SERVICE SN, gwarantując wyjątkową czystość silnika i odporność na wzrost lepkości.
Wydłużone interwały wymiany: Aprobata MERCEDES-BENZ MB 229.5 oraz GM LL-B-025 (Diesel) zapewnia doskonałą odporność na starzenie i film olejowy, umożliwiając dłuższe okresy między wymianami.
Poprawa ekonomii paliwowej: Norma MB 229.5 potwierdza 1.7% poprawę efektywności paliwowej w porównaniu do oleju referencyjnego.
Zwiększona stabilność termiczna: Specyfikacje PSA B71 2296 oraz RENAULT RN0700 / RN0710 zapewniają wysoką odporność na wysokie temperatury, zapobiegając powstawaniu szlamu.
Specyfikacje i Aprobacje (OEM):
Ten olej posiada szeroki wachlarz aprobat, co czyni go uniwersalnym wyborem dla wielu marek:
Standardy: ACEA A3/B4, API SERVICE SN.
BMW: LL-01 (dla roczników do końca 2018 r.).
CHRYSLER: MS 12991.
FIAT: 9.55535-H2, 9.55535-M2, 9.55535-N2, 9.55535-Z2 (dla aut do lipca 2007 r.).
GENERAL MOTORS: GM LL-B-025 (Diesel).
MERCEDES-BENZ: MB 226.5, MB 229.5.
PORSCHE: A40 (dla większości silników Porsche, z wyjątkiem Cayenne V6 i Diesla).
PSA Groupe: PSA B71 2296.
RENAULT: RN0710, RN0700.
VW: 502 00 505 00 (dla silników benzynowych i Diesla bez pompowtryskiwaczy i DPF, ze stałymi interwałami wymiany).
Ważne Informacje:
Lepkość SAE: 5W-40
Może być mieszany z innymi olejami syntetycznymi lub mineralnymi.
Zawsze sprawdzaj instrukcję obsługi pojazdu przed użyciem oleju.
Wybierając MOTUL 8100 X-CESS 5W-40, stawiasz na sprawdzoną jakość i zaawansowaną technologię, która zapewni Twojemu silnikowi najwyższą ochronę i optymalne osiągi przez cały okres eksploatacji.
Szczegóły produktu
OLE002291
12 Przedmioty
Opis
Klasa lepkości
5W40
Klasa jakości wg klasyfikacji API
CF
To starsza, oficjalnie wycofana już norma, przeznaczona dla silników Diesla z wtryskiem pośrednim oraz maszyn starszego typu, które nie posiadają filtrów cząstek stałych (DPF). Zapewniała dobrą ochronę przed osadami i korozją przy używaniu paliwa o wyższej zawartości siarki, typowego dla lat 90. Obecnie oznaczenie to spotyka się jeszcze na butelkach jako informacja, że olej nadaje się do smarowania prostych, starszych konstrukcji wysokoprężnych.
Klasa jakości wg klasyfikacji API
SN
Najnowsza i najbardziej rygorystyczna norma dla silników benzynowych. Zaprojektowana specjalnie, by chronić łańcuchy rozrządu przed rozciąganiem oraz zapobiegać zjawisku LSPI (groźny, przedwczesny zapłon) w nowoczesnych silnikach turbo z wtryskiem bezpośr
Aprobaty
BMW Longlife-01 (LL-01)
Przeznaczony głównie do starszych silników benzynowych oraz diesli bez filtra DPF. Zapewnia wysoką ochronę silnika, ale nie jest zalecany do najnowszych układów wydechowych.
Aprobaty
Mercedes 226.5
Aprobaty
Renault RN0700
Podstawowa norma przeznaczona głównie do wolnossących silników benzynowych oraz starszych diesli (np. 1.5 dCi) nieposiadających filtra cząstek stałych (DPF). Zapewnia odpowiednie smarowanie przy standardowej, codziennej eksploatacji, chroniąc silnik przed zużyciem i osadami.
Aprobaty
Mercedes 229.5
Olej o wysokiej wytrzymałości do silników benzynowych i starszych diesli, które nie posiadają filtra DPF. Nie należy go mylić z normą 229.51 (nie jest niskopopiołowy).
Aprobaty
Renault RN0710
Norma stworzona dla silników benzynowych z turbodoładowaniem (w tym usportowionych wersji Renault Sport) oraz mocniejszych diesli bez filtra DPF. Wymaga stosowania olejów o wysokiej stabilności (zazwyczaj 5W-40), które gwarantują trwały film olejowy nawet przy bardzo wysokich temperaturach i dużym obciążeniu turbosprężarki.
Aprobaty
Fiat 9.55535-H2
Aprobaty
VW 502.00
Klasyczna norma dla starszych silników benzynowych. Idealny wybór do aut produkowanych przed erą rygorystycznych norm ekologicznych, wymieniających olej w stałych interwałach (co 10-15 tys. km).
Aprobaty
Fiat 9.55535-M2
Aprobaty
VW 505.00
Klasyczna norma dla starszych silników diesla bez filtra DPF. Idealny wybór do aut produkowanych przed erą rygorystycznych norm ekologicznych, wymieniających olej w stałych interwałach (co 10-15 tys. km).
Aprobaty
Fiat 9.55535-N2
Aprobaty
PSA B71 2296
Aprobaty
Porsche A40
To klasyczna norma dla silników benzynowych bez filtrów cząstek stałych (GPF), stosowana w większości modeli wyprodukowanych przed 2018 rokiem (np. 911, Cayenne). Wymaga wysokiej odporności na ścinanie (zazwyczaj 0W-40 lub 5W-40), zapewniając maksymalną ochronę silnika podczas sportowej i obciążonej jazdy.
Klasa jakości wg klasyfikacji ACEA
A3
Klasa jakości wg klasyfikacji ACEA
A3/B4
Klasyczna norma typu "Full SAPS" (wysokopopiołowa) dla silników benzynowych i diesli bez filtra DPF. Oferuje bardzo wytrzymały film olejowy i wysoką ochronę przy dużych obciążeniach. Idealna do starszych aut oraz silników, które nie muszą spełniać najnows
W pełni syntetyczny olej lekkiego biegu do nowoczesnych silników. Redukuje zużycie paliwa. Zapewnia stabilną lepkość w bardzo szerokim zakresie temperatur. Optymalne smarowanie zostaje zachowane nawet w skrajnych temperaturach.
TITAN SUPERSYN 5W40 to uniwersalny, nowoczesny olej do zastosowania w silnikach benzynowych i diesla, również turbodoładowanych. Zapewnia łatwy rozruch w niskich temperaturach otoczenia oraz ogranicza zużycie paliwa.
Syntetyczny olej silnikowy High SAPS Q8 Formula Excel 5W-40. Wszechstronna formuła ACEA A3/B4 do wielu marek, w tym VW, MB, Renault i PSA. Zapewnia doskonałą ochronę, czystość silnika i łatwy rozruch w niskich temperaturach.
Nowoczesny najwyższej jakości olej do silników benzynowych oraz Diesla bez filtra cząstek stałych DPF. Połaczenie nowoczesnej bazy olejowej wraz z dodatkami najwyższej jakości gwarantuje olej silnikowy, który przyczynia się do mniejszego zużycia paliwa
Wysokiej jakości syntetyczny olej silnikowy NESTE Premium A3/B4 5W-40 w ekonomicznym opakowaniu 4L. Zapewnia kompleksową ochronę silnika przed zużyciem, utrzymuje jego czystość dzięki wysokiemu wskaźnikowi TBN oraz umożliwia wydłużone interwały wymiany. Przekracza wymagania norm API SN oraz ACEA A3/B4. Dedykowany do silników benzynowych i Diesla w...
Gulf Formula ULE 5W-40 to wysokowydajny, syntetyczny olej silnikowy do samochodów osobowych o ultra niskiej emisji, spełniający wymagania mid SAPS (siarczanów popiołu, fosforu i siarki).