PLATINUM Ultor Plus CI-4 15W40 5L - olej silnikowy do aut ciężarowych
Charakterystyka PLATINUM Ultor Plus CI-4 15W40:
Nowej generacji mineralny, wielosezonowy olej silnikowy typu SHPD przeznaczony do pracy w najbardziej obciążonych współczesnych silnikach wysokoprężnych szczególnie w dużych samochodach ciężarowych, sprzęcie budowlanym i autobusach. Gwarantuje:
• maksymalną moc silnika w ekstremalnych warunkach • czystość silnika poprzez utrzymanie sadzy w zawiesinie • zmniejszenie zużycia paliwa i oleju • stabilną jakość oleju • długą żywotność silnika • długie przebiegi między wymianami • obniżone koszty eksploatacji taboru samochodowego • ochronę środowiska naturalnego
Zastosowania PLATINUM Ultor Plus CI-4 15W40:
Platinum Ultor Plus 15W-40 przeznaczony jest przede wszystkim do nowoczesnych silników wysokoprężnych spełniających wymagania Euro V wyposażonych w katalizatory SCR. Z powodzeniem można stosować go także w pojazdach starszych konstrukcji spełniających wymagania Euro IV, III, II, I. Unikalna kompozycja najwyższej jakości mineralnych olejów bazowych oraz dodatków uszlachetniających gwarantuje bezawaryjną pracę silnika w najtrudniejszych warunkach eksploatacji oraz niezmienne parametry oleju podczas ekstremalnie wydłużonych przebiegów. W zakresie emisji NOx oraz PM (cząstki stałe) spełnia także normy EPA Tier I i II.
Normy, aprobaty, specyfikacje PLATINUM Ultor Plus CI-4 15W40:
PLATINUM Ultor Plus CI-4 15W40 aprobaty:
MAN M 3275-1 Volvo VDS-3 Mack EO-N Renault VI RLD-2 Cummins CES 20078 MTU Type 2 TEDOM 258-3 AVIA - Typ silnika: 712, D407, D421.76, D421.85
PLATINUM Ultor Plus CI-4 15W40 spełnia wymagania:
MB-Approval 228.3
MB-Approval 229.1
Cummins CES 20071/72/75/76/77
Volkswagen 505.00
Scania (dotyczy silników Scania Euro III i Euro IV z okresami międzywymianowymi 60.000 km)
Parametry fizyko-chemiczne PLATINUM Ultor Plus CI-4 15W40:
Parametry
Jednostki
Wartości typowe
klasa lepkości SAE
-
15W-40
lepkość kinematyczna w temp. 1000C
mm2/s
14,4
lepkość HTHS w 1500C
MPaˇs
4,2
wskaźnik lepkości
-
139
temperatura płynięcia
0C
- 30
temperatura zapłonu
0C
228
liczba zasadowa TBN
Mg KOH/g
11,2
popiół siarczanowy
%
1,4
Odparowalność wg Noack'a
% (m/m)
13,0
Uwaga: Powyższe wartości parametrów fizykochemicznych są wartościami typowymi. Wartości rzeczywiste są umieszczane na świadectwach jakości dołączanych do każdej partii produktu.
Nowej generacji mineralny, wielosezonowy olej silnikowy typu SHPD przeznaczony do pracy w najbardziej obciążonych współczesnych silnikach wysokoprężnych szczególnie w dużych samochodach ciężarowych, sprzęcie budowlanym i autobusach.
Shell Rimula R4 X zawiera wyselekcjonowane dodatki dobrane tak, aby zapewniać potrójne zabezpieczenie mające na celu poprawę trwałości silnika i oleju w trzech krytycznych obszarach: kontrola korozji i powstających kwasów, zmniejszenie zużycia silnika i zmniejszenie ilości powstających osadów.
Mobil Delvac MX 15W-40 to najwyższej jakości olej mineralny do wysokoobciążonych silników Diesla, który zapewnia doskonałe smarowanie nowoczesnych silników i przyczynia się do wydłużenia trwałości silnika.
Nowej generacji mineralny, wielosezonowy olej silnikowy typu SHPD przeznaczony do pracy w najbardziej obciążonych współczesnych silnikach wysokoprężnych szczególnie w dużych samochodach ciężarowych, sprzęcie budowlanym i autobusach.
Oleje Neste Turbo LXE wyprodukowano specjalnie dla ciężkiego transportu. Stosować go można w wysokoprężnych silnikach samochodów ciężarowych i autobusów wysokiej mocy, w wysokoprężnych silnikach pracujących urządzeń, a także w benzynowych i wysokoprężnych silnikach samochodów osobowych i dostawczych.
Shell Rimula R4 X zawiera wyselekcjonowane dodatki dobrane tak, aby zapewniać potrójne zabezpieczenie mające na celu poprawę trwałości silnika i oleju w trzech krytycznych obszarach: kontrola korozji i powstających kwasów, zmniejszenie zużycia silnika i zmniejszenie ilości powstających osadów.