MOTUL 8100 Eco-Clean C2 0W-30 to w 100% syntetyczny olej silnikowy typu Mid SAPS, stworzony z myślą o najnowszych generacjach silników benzynowych i Diesla. Jego zaawansowana formuła zapewnia maksymalną ochronę silnika i znaczącą oszczędność paliwa (Fuel Economy). Jest idealny do pojazdów z filtrami cząstek stałych (DPF i GPF), spełniających normy emisji EURO 4, EURO 5 i EURO 6.
Kluczowe Korzyści:
Ekstremalna oszczędność paliwa (FE): Dzięki niskiej lepkości 0W-30 i niskim oporom, olej minimalizuje tarcie hydrodynamiczne, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję CO2.
Ochrona systemów oczyszczania spalin: Formuła Mid SAPS chroni filtry DPF i GPF przed zapychaniem, wydłużając ich żywotność i efektywność.
Doskonała ochrona silnika: Tworzy bardzo odporny film olejowy, skutecznie chroniąc przed zużyciem, nawet w wysokich temperaturach i przy dużych obciążeniach. Zapewnia czystość silnika i redukcję osadów.
Błyskawiczny start na zimno: Niska lepkość 0W-30 gwarantuje szybki obieg oleju, natychmiastowe ciśnienie i minimalne zużycie podczas rozruchu.
Ochrona przed LSPI: Zwiększona ochrona przed zjawiskiem przedwczesnego zapłonu przy niskich prędkościach (LSPI), kluczowa dla downsizingowych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem.
Specyfikacje i Aprobacje (OEM):
MOTUL 8100 Eco-Clean C2 0W-30 spełnia lub przekracza wymagania wielu wiodących producentów:
Standardy: ACEA C2, API SERVICE SP-RC, ILSAC GF-6A.
BMW: LL-12 FE (dla wybranych silników Diesla od 2014 r. i benzynowych od 2002 r. w krajach UE, Norwegii, Szwajcarii, Liechtensteinie).
Ford: WSS-M2C950-A (specjalnie dla silników Diesla Duratorq 1.5L, 1.6L i 2.0L).
Fiat: 9.55535-GS1, 9.55535-DS1 (dla niektórych silników benzynowych i Diesla najnowszej generacji).
Chrysler: MS-13340, MS-90047 (odzwierciedlają specyfikacje FIAT dla pojazdów CHRYSLER).
Mercedes-Benz: MB 227.61, MB-Approval 229.61 (dla wybranych silników benzynowych i Diesla z filtrami cząstek stałych w klasach A, B i AMG GT od 2018 r.).
Honda, Toyota, Subaru, Suzuki: Rekomendacje wymagające ACEA C2 i 0W-30 (dla maksymalnej oszczędności paliwa i trwałości, np. HONDA 2.2L CDTI/i-DTEC, TOYOTA 2.0L/2.2L D4D, SUBARU 2.0L D, SUZUKI SX-4 S-Cross 1.6L DDIS).
Właściwości Fizyczne (wybrane):
Klasa lepkości SAE: 0W-30
Gęstość w 20∘C: 0.842g/cm3
Lepkość w 40∘C: 50.8mm2/s
Lepkość w 100∘C: 9.9mm2/s
Temperatura płynięcia: −42.0∘C
Popioły siarczanowe: 0.77% wagi
Całkowita liczba zasadowa (TBN): 9.5mgKOH/g
Pamiętaj, aby zawsze zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu w celu sprawdzenia zaleceń producenta dotyczących odpowiedniego oleju. Nie należy mieszać z olejami niezgodnymi z normą ACEA C2. MOTUL 8100 Eco-Clean C2 0W-30 to wybór, który zapewni Twojemu silnikowi najwyższą jakość smarowania, długotrwałą niezawodność i optymalne zużycie paliwa.
MOTUL 8100 Eco-Clean C2 0W-30 to w 100% syntetyczny, paliwooszczędny olej typu Mid SAPS, idealny dla nowoczesnych silników benzynowych i Diesla z DPF/GPF, spełniających normy EURO 4, 5, 6. Zapewnia błyskawiczne smarowanie przy zimnym starcie, ochronę silnika oraz układów oczyszczania spalin. Posiada aprobaty ACEA C2, API SN/SP-RC, Ford WSS-M2C950-A, Fiat...
Havoline Energy 0W-30 – Wysokiej jakości syntetyczny olej silnikowy. Specjalnie opracowany z myślą o samochodach marki Volvo wymagających oleju silnikowego zgodnego z normą VCC 95200377.
Inteligentne Molekuły Ford-Castrol MAGNATEC PROFESSIONAL D 0W-30 przywierają jak magnes dostarczając ochrony od momentu przekręcenia kluczyka oraz znacznie redukując zużycie silnika
Całoroczny olej 0W-30, który cechuje się spełnianiem norm dla silników z technologią wielozaworową. Opracowany pod kątem wymagań grup PSA oraz FIAT/ALFA ROMEO.
Quartz Ineo Xtra EC6 0W-20 to zaawansowany syntetyczny olej silnikowy o doskonałych parametrach przeznaczony do najnowszej generacji silników producentów samochodów klasy premium.
W pełni syntetyczny olej silnikowy klasy Premium o niskiej zawartości popiołów do samochodów osobowych — zmniejsza emisję szkodliwych składników spalin i podnosi oszczędność paliwa.
MOTUL 8100 Eco-Clean C2 0W-30 to w 100% syntetyczny, paliwooszczędny olej typu Mid SAPS, idealny dla nowoczesnych silników benzynowych i Diesla z DPF/GPF, spełniających normy EURO 4, 5, 6. Zapewnia błyskawiczne smarowanie przy zimnym starcie, ochronę silnika oraz układów oczyszczania spalin. Posiada aprobaty ACEA C2, API SN/SP-RC, Ford WSS-M2C950-A, Fiat 9.55535-GS1/DS1, Jaguar Land Rover STJLR.03.5007.