Liqui Moly Top Tec 4200 – Technologia, której możesz zaufać
Współczesne silniki to precyzyjne i zaawansowane konstrukcje, które wymagają równie zaawansowanej ochrony. Olej Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 to odpowiedź na te wyzwania. Opracowany na bazie najnowszej technologii syntetycznej, gwarantuje maksymalną wydajność i niezawodność przez cały okres między wymianami, nawet przy wydłużonych interwałach serwisowych (Long Life).
Dzięki starannie dobranej formule o obniżonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki (low-SAPS), olej ten jest absolutnie bezpieczny dla najdroższych elementów układu wydechowego, takich jak filtry DPF i FAP oraz katalizatory.
Kluczowe korzyści dla Twojego samochodu:
✅ Maksymalna ochrona filtra DPF/FAP: Niskopopiołowa formuła zapobiega zapychaniu się filtrów cząstek stałych, co pozwala uniknąć kosztownych napraw.
✅ Wydłużone interwały wymiany (Long Life): Spełnia rygorystyczne normy pozwalające na wymianę oleju nawet co 30 000 - 50 000 km (zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu).
✅ Wyjątkowa czystość silnika: Zaawansowane dodatki myjące utrzymują wnętrze silnika w nienagannej czystości, zapobiegając powstawaniu szkodliwych osadów.
✅ Oszczędność paliwa i redukcja emisji: Zmniejsza tarcie w silniku, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję szkodliwych substancji.
✅ Błyskawiczny start w niskich temperaturach: Zapewnia doskonałe smarowanie od pierwszych sekund po uruchomieniu silnika, nawet podczas silnych mrozów.
Zastosowanie – Do jakich aut pasuje Top Tec 4200?
Olej Top Tec 4200 został opracowany z myślą o najnowszej generacji pojazdów grupy Volkswagen (VW, Audi, Skoda, Seat), które wymagają bezkompromisowej specyfikacji VW 504.00 / 507.00. Doskonale sprawdzi się również w samochodach:
BMW (wymagających normy Longlife-04)
Mercedes-Benz (wymagających normy MB 229.51)
Porsche (wymagających normy C30)
Jest to uniwersalny olej do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla, w tym także tych z pompowtryskiwaczami (PD).
Liqui Moly rekomenduje ten produkt do pojazdów wymagających norm: ACEA C2, BMW Longlife-01 (do 2018), BMW Longlife-01 FE (do 2018), Fiat 9.55535-S1, Fiat 9.55535-S3, GWM, Wuling, VW 500 00, VW 501 01, VW 502 00, VW 503 00, VW 503 01, VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01 (z wyjątkiem silników R5 i V10 TDI przed 6/2006).
*w zależności od rocznika i modelu
Szczegóły produktu
OLE000265
13 Przedmioty
Opis
Klasa jakości wg klasyfikacji API
SN
Najnowsza i najbardziej rygorystyczna norma dla silników benzynowych. Zaprojektowana specjalnie, by chronić łańcuchy rozrządu przed rozciąganiem oraz zapobiegać zjawisku LSPI (groźny, przedwczesny zapłon) w nowoczesnych silnikach turbo z wtryskiem bezpośr
Aprobaty
VW 505.00
Klasyczna norma dla starszych silników diesla bez filtra DPF. Idealny wybór do aut produkowanych przed erą rygorystycznych norm ekologicznych, wymieniających olej w stałych interwałach (co 10-15 tys. km).
Aprobaty
VW 501.01
Aprobaty
BMW Longlife-01 (LL-01)
Przeznaczony głównie do starszych silników benzynowych oraz diesli bez filtra DPF. Zapewnia wysoką ochronę silnika, ale nie jest zalecany do najnowszych układów wydechowych.
Aprobaty
VW 505.01
Specjalistyczna norma przeznaczona głównie dla silników diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze (bez systemu LongLife). Bezpieczna również dla aut z filtrem cząstek stałych (DPF).
Aprobaty
VW 502.00
Klasyczna norma dla starszych silników benzynowych. Idealny wybór do aut produkowanych przed erą rygorystycznych norm ekologicznych, wymieniających olej w stałych interwałach (co 10-15 tys. km).
Aprobaty
Mercedes 229.31
Aprobaty
VW 506.00
Aprobaty
VW 503.00
Aprobaty
Mercedes 229.51
Kluczowa aprobata dla nowoczesnych diesli Mercedesa (BlueTec) oraz silników benzynowych z filtrami cząstek stałych. Olej niskopopiołowy (Low SAPS), chroniący systemy oczyszczania spalin.
Aprobaty
VW 506.01
Aprobaty
VW 503.01
Aprobaty
Fiat 9.55535-S1
Norma dla olejów o lepkości 5W-30 (ACEA C2), nastawiona na oszczędność paliwa i ochronę filtrów cząstek stałych (DPF). Jest dedykowana głównie silnikom Diesla (np. 1.3 i 1.6 MultiJet), gdzie wymagany jest olej lekko bieżny, ułatwiający pracę jednostki napędowej.
Aprobaty
VW 507.00
Flagowa norma typu LongLife dla nowoczesnych silników Grupy VW (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat). Jest to olej niskopopiołowy, obowiązkowy dla diesli z filtrem DPF..
Aprobaty
VW 504.00
Flagowa norma typu LongLife dla nowoczesnych silników Grupy VW (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat). Jest to olej niskopopiołowy, obowiązkowy dla nowoczesnych silników benzynowych.
Aprobaty
Porsche C30
Standardowa norma dla wszystkich silników Diesla w samochodach Porsche (Cayenne, Macan, Panamera) oraz wybranych silników benzynowych V6. Bazuje na lepkości 5W-30 lub 0W-30 i zapewnia doskonałą ochronę filtrów cząstek stałych (DPF) przy wydłużonych okresach międzyprzeglądowych.
Aprobaty
BMW Longlife-04 (LL-04)
Najpopularniejszy standard dla większości współczesnych silników BMW (zarówno benzynowych, jak i diesla) w Europie. Olej w pełni kompatybilny z filtrami cząstek stałych (DPF/GPF).
Aprobaty
Fiat 9.55535-S3
Klasa jakości wg klasyfikacji ACEA
C2
Norma podobna do C3 (bezpieczna dla DPF), ale kładąca większy nacisk na oszczędność paliwa (niższe opory tarcia). Często wymagana przez koncern PSA (Peugeot, Citroen) oraz Toyotę i Hondę. Zazwyczaj występuje w lepkościach 5W-30 lub 0W-30.
Klasa jakości wg klasyfikacji ACEA
C3
Najpopularniejsza na rynku norma dla nowoczesnych aut z filtrem cząstek stałych (DPF/FAP) i katalizatorem trójdrożnym. Olej typu "Mid SAPS" (średniopopiołowy) – stanowi idealny kompromis między ochroną silnika a żywotnością systemów ekologicznych. Standar
ELF Evolution Full-Tech RPX 5W-30 to zaawansowany olej silnikowy stworzony w oparciu o nowoczesną technologię syntetyczną ELF. Produkt ten został opracowany specjalnie, aby sprostać szerokim i rygorystycznym wymaganiom technicznym czołowych europejskich producentów samochodów, takich jak Renault, PSA (Peugeot/Citroën) oraz Mercedes-Benz.
Najnowocześniejszy olej silnikowy, stworzony w technologii syntetycznej, który jest całkowicie kompatybilny z najnowszymi systemami oczyszczania spalin DPF
Spełnia specyfikacje: ACEA A5; ACEA B5; Ford WSS-M2C 913-D; Jaguar / Land Rover STJLR.03.5003; Fiat 9.55535-G1; Ford WSS-M2C 913-A; Ford WSS-M2C 913-B; Ford WSS-M2C 913-C; OLEJ DO FORDA
Ten w pełni syntetyczny olej wykonano z wykorzystaniem najbardziej zaawansowanej technologii spełniającej najwyższe normy homologacyjne, a jego formuła dostosowana jest do szerokiej gamy współczesnych silników.
Havoline Ultra R 5W-30 – Wysokiej jakości syntetyczny olej silnikowy. Specjalnie opracowany z myślą o samochodach marki Renault wymagających oleju spełniającego normę RN 0720.
W 100% syntetyczny olej specjalnie opracowany do najnowszych silników Diesla grupy Renault (Renault, Dacia, Samsung, Nissan), wyposażonych w filtr cząstek stałych wymagających olejów spełniających normy RN 0720 i spełniających normy emisji spalin EURO IV i EURO V.
Syntetyczny olej silnikowy nowej generacji, specjalnie opracowany do stosowania we wszystkich silnikach benzynowych oraz diesla marek Volkswagen, Audi, Skoda, Seat.
To w pełni syntetyczny olej do silników benzynowych i Diesla opracowany wspólnie z Grupą VW i rekomendowany przez Volkswagena, SEAT-a, Audi i Skodę. Zaakceptowany przez Porsche do aut z wymaganiem normy jakościowej Porsche C30
K2 TEXAR 5W-30 XN-C3 1L to olej przeznaczony do wszystkich silników benzynowych i Diesla, także wyposażonych w nowoczesne układy oczyszczania spalin, w których producenci zalecają stosowanie oleju silnikowego 5W30 wg ACEA C2 i/lub C3, API SN.
W pełni syntetyczny olej silnikowy typu Low SAPS, przeznaczony do samochodów, w których zastosowano filtr cząstek stałych (DPF) lub system oczyszczania spalin (TWC), w których wymagane jest zastosowanie oleju klasy ACEA C4.
Nowoczesny, w pełni syntetyczny olej silnikowy typu "low-SAPS" dla najwyższej ochrony silników benzynowych i Diesla, zwłaszcza tych wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF/FAP). To flagowy produkt Long Life rekomendowany do pojazdów grupy VAG (VW, Audi, Skoda, Seat), BMW i Mercedes-Benz.