APROBATY PRODUCENTÓW

BMW

BMW Special Oil

Olej lekkobieżny do samochodów BMW z silnikami benzynowymi wyprodukowanymi przed 1998 rokiem

BMW LL 98

Olej do samochodów BMW z silnikami benzynowymi wyprodukowanymi w okresie 1998 – 09.2001 (z WIV - wydłużony okres pomiędzy wymianami oleju)

BMW LL-01

Olej do samochodów BMW z silnikami benzynowymi oraz Diesel wyprodukowanymi po 09.2001 (z WIV – wydłużony okres pomiędzy wymianami oleju)

BMW LL-04

Olej do samochodów BMW z silnikami benzynowymi oraz Diesel (z filtrem cząstek stałych DPF) spełniających normę czystości spalin Euro IV wyprodukowanych po 2004 roku (z WIV - wydłużony okres pomiędzy wymianami oleju)

DAIMLER - MERCEDES

MB 229.1

Olej do samochodów Mercedes – Benz z silnikami benzynowymi oraz Diesel. Przewyższa wymagania ACEA A2, A3, B2, B3 z 1996 roku

MB 229.3

Olej do samochodów Mercedes – Benz z silnikami benzynowymi wyposażonymi w kompresor oraz z silnikami Diesel (CDI) z systemem Assyst Plus

MB 229.31

Olej do samochodów Mercedes -Benz z silnikami Diesel z filtrem cząstek stałych (DPF) oraz systemem Assyst Plus

MB 229.5

Olej o niskiej emisji spali do samochodów Mercedes – Benz z systemem Assyst Plus

MB 229.51

Olej do samochodów Mercedes – Benz z silnikami Diesel z filtrami cząstek stałych (DPF) wyprodukowanych po 2005roku, z systemem Assyst Plus

FIAT

 FIAT 9.55535-G1

Klasyfikacja  olejów do silników benzynowych z formułą fuel economy oraz  wydłużonym okresem wymiany oleju

 FIAT 9.55535-G2

Klasyfikacja  olejów do standardowych silników benzynowych

 FIAT 9.55535-H2

Klasyfikacja  olejów do silników benzynowych o wysokich osiągach oraz z wydłużonym okresem wymiany oleju

 FIAT 9.55535-H3

Klasyfikacja  olejów o bardzo wysokich osiągach do silników benzynowych

FIAT 9.55535-D2

Klasyfikacja  olejów do standardowych silników typu diesel

 FIAT 9.55535-M2

Klasyfikacja  olejów do silników benzynowych i typu diesel z wydłużonym okresem wymiany oleju

FIAT 9.55535-N2

Klasyfikacja  olejów do silników benzynowych i typu diesel o właściwościach optymalnych dla turbosprężarek pracujących w wysokich temperaturach i z wydłużonym okresem wymiany oleju

 FIAT 9.55535-S1

Klasyfikacja  olejów do silników typu diesel z systemem recyrkulacji gazów spalinowych, z formułą fuel economy oraz wydłużonym okresem wymiany oleju

 FIAT 9.55535-S2

Klasyfikacja  olejów do silników benzynowych z systemem recyrkulacji gazów spalinowych, z oraz wydłużonym okresem wymiany oleju

FORD

WSS M2C 913A

Olej o obniżonej lepkości w wysokiej temperaturze (HTHS) do samochodów Ford z silnikami benzynowymi i Diesel (oprócz silnika produkcji VW 1,9 TDI w samochodzie Ford Galaxy)

WSS M2C 913B

Olej o obniżonej lepkości w wysokiej temperaturze (HTHS) do samochodów Ford z silnikami benzynowymi i Diesel, w tym TDCI (oprócz silnika produkcji VW 1,9 TDI w samochodzie Ford Galaxy).

WSS M2C 913C

Olej o obniżonej lepkości w wysokiej temperaturze (HTHS) do samochodów Ford (a także Land - Rover, Jaguar, Volvo) z silnikami benzynowymi i Diesel (TDCI) wyposażonymi w filtry cząstek stałych. Kompatybilny z olejami spełniającymi normy 913B i 913A.

WSS M2C 917A

Olej o standardowej lepkości w wysokiej temperaturze (HTHS) do silników produkcji VW 1,9 TDI z pompowtryskiwaczami (w modelu Ford Galaxy).

WSS M2C 934A

Olej LOW SAPS o obniżonej lepkości w wysokiej temperaturze (HTHS) do silników benzynowych i Diesel wyposażonych w filtr cząstek stałych (Euro IV).

WSS M2C 934B

Olej LOW SAPS o obniżonej lepkości w wysokiej temperaturze (HTHS) do najnowszych silników Diesel (po 2010 roku – 2,7 i 3,0 V6) wyposażonych w filtr cząstek stałych (Euro V)

GENERAL MOTORS

GM LL A 025

Olej do silników benzynowych wyprodukowanych po 2002 roku, z systemem Eco-Flex Service (wymiana co 30000km lub 2 lata).

GM LL B 025

Olej do silników Diesel wyprodukowanych po 2002 roku, z systemem Eco-Flex Service (wymiana co 30000km lub 2 lata).

GM Dexos 2

Olej do silników benzynowych i Diesel wyposażonych w filtr cząstek stałych wyprodukowanych w UE po 05/2010 roku, z systemem Eco-Flex Service (wymiana co 30000km lub 1rok). Kompatybilny z olejami GM LL A/B 025.

PORSCHE

 A 40

Olej do silników benzynowych wyprodukowanych po 1994 roku – w tym modeli 911, Cayman, Cayenne, Boxster, Panamera, a także Cayenne V6 ale z wykluczeniem trybu Longlife.

C 30

Olej przeznaczony do Porsche Cayenne z silnikami 3,0 V6 Diesel TDI (z DPF) oraz benzynowego V6 z trybem Longlife.

PSA (Peugeot, Citroen)

B71 2295

Olej oparty na normie ACEA A2/B2 i lepkości 15w40 – przeznaczony dla starszych modeli.

B71 2294

Olej oparty na normie ACEA A3/B3 i A3/B4, oraz doświadczeniu PSA.

B71 2296

Olej oparty na normie ACEA A3/B4 lub A5/B5 oraz doświadczeniu PSA, np. 5w30 (silniki benzynowe i Diesel)

B71 2290

Olej typu MID SAPS 5w30 o obniżonej lepkości w wysokiej temperaturze (HTHS) oparty na normie ACEA C2 oraz doświadczeniu PSA.

RENAULT

RN 0700

Olej do silników benzynowych z turbosprężarką wyprodukowanych po 2008 roku.

RN 0710

Olej do silników benzynowych z turbosprężarką oraz silników Diesel bez filtra cząstek stałych wyprodukowanych po 2008 roku. Polecany do najmocniejszych Renault.

RN 0720

Olej typu LOW SAPS do silników Diesel 2,0 dCi (M9R) z filtrem cząstek stałych od 11/2007 (w Renault Laguna III od 2008). Może być stosowany także do innych modeli Renault z filtrem cząstek stałych.

VOLKSWAGEN

VW 501.01

Olej o standardowej jakości do silników benzynowych i Diesel. Przeznaczony głównie do starszych modeli

 VW 502.00

Olej do silników benzynowych wyprodukowanych po roku 1996. Wymiana: 15000km/1rok

 VW 503.00

Olej o obniżonej lepkości w wysokiej temperaturze (HTHS) do silników benzynowych wyprodukowanych po 2000 roku. Wymiana: 30000/2 lata

VW 503.01

Olej o podwyższonej lepkości w wysokiej temperaturze (HTHS) do silników benzynowych wyprodukowanych po 2000 roku i z wydłużonymi okresami pomiędzy wymianami oleju

VW 504.00

Olej o podwyższonej lepkości w wysokiej temperaturze (HTHS) do silników benzynowych, także z wydłużonymi okresami pomiędzy wymianami oleju. Kompatybilny z normami VW 502.00, 503.00, 503.01

VW 505.00

Olej o podwyższonej lepkości w wysokiej temperaturze (HTHS) do silników Diesel bez pompowtryskiwaczy, wyposażonych lub nie w turbosprężarkę, bez filtra cząstek stałych. Wymiana 15000km/1 rok

VW 505.01

  Olej o podwyższonej lepkości w wysokiej temperaturze (HTHS) do silników Diesel z pompowtryskiwaczami, bez filtra cząstek stałych. Wymiana 15000km/1 rok

VW 506.00

Olej o obniżonej lepkości w wysokiej temperaturze (HTHS) do silników Diesel bez pompowtryskiwaczy, bez filtra cząstek stałych. Wymiana: 30000km/2 lata

VW 506.01

Olej o podwyższonej lepkości w wysokiej temperaturze (HTHS) do silników Diesel wyprodukowanych po 2002 roku. Wymiana: 30000km/2 lata

VW 507.00

Olej o podwyższonej lepkości w wysokiej temperaturze (HTHS) do silników Diesel z pompowtryskiwaczami lub bez, z- lub bez- wydłużonego okresu pomiędzy wymianami, z- lub bez- filtra cząstek stałych wyprodukowanych po 2005 roku. Kompatybilny z normami VW 505.00, 505.01, 506.01 oprócz silników R5 i V10 TDI z pompowtryskiwaczami (do 12/2006)