Zaprojektowany, aby spełniać bardzo wysokie wymagania dla określonych silników wysokoobciążonych, w tym General Motors, oraz silników wymagających olejów spełniających normy API SN lub ACEA C3
Opracowany na bazie wieloletniej współpracy technologicznej i badań nad środkami smarnymi prowadzonych przez Shell i General Motors
Pomyślnie przeszedł wiele testów eksploatacyjnych, które potwierdziły, że spełnia wymagania dla oleju silnikowego według GM Dexos 2
Cechy Szczególne
Korzyści
Niska zawartość chloru
Łatwiejsza, mniej szkodliwa dla środowiska utylizacja
Szczególna kontrola napowietrzania
Zoptymalizowana kontrola układu hydraulicznego
Mniejsza zawartość siarki
Ochrona katalizatora
Specjalnie wyselekcjonowane syntetyczne oleje bazowe; niższe straty spowodowane parowaniem
Zmniejszają lotność oleju, ograniczając jego zużycie i konieczność uzupełniania
Technologia Aktywnego Oczyszczania Shell
Zapewnia doskonałą ochronę silnika, nieprzerwanie zapobiegając gromadzeniu się osadów na jego powierzchniach
Długotrwała odporność na utlenianie
Wysoki poziom przeciwutleniaczy zapewnia doskonałą ochronę przed utlenianiem
Niska lepkość, szybki przepływ oleju i niski współczynnik tarcia
Większa oszczędność paliwa i łatwiejszy rozruch zimnego silnika
Duża odporność na ścinanie
Pozwala utrzymywać lepkość i właściwości oleju na stałym poziomie przez cały okres eksploatacji, również pomiędzy wymianami
Specyfikacje: API SN, ACEA C3, GM Dexos 2 (GB2B0611014)
Testy Własne Firmy General Motors
Przeszedł pozytywnie test zużycia mechanizmu rozrządu GM RNT GMPTE-T DUR021 oceniając zużycie krzywek i popychaczy
Przeszedł pozytywnie test napowietrzania GM GMPTE-T MEC024
Przeszedł pozytywnie test GM dla olejów przeznaczonych dla silników benzynowych (OP-1) GMPTE-T DUR020 badający podwyższanie lepkości oraz podwyższania wartości liczby kwasowej i liczby zasadowej
Zaliczył pozytywnie test oleju w silniku Diesla GMPTE-T DURO19 oceniający zużycie elementów silnika, konsumpcję oleju, wzrost lepkości pompowalności w niskich temperaturach
RAVENOL VMP SAE 5W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla, również z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Oryginalny olej Mercedes-Benz 5W30 MB 229.51 to syntetyczny olej silnikowy specjalnie opracowany do najnowszych samochodów Mercedes-Benz. do silników benzynowych i wysokoprężnych z turbodoładowaniem i dedykowany do samochodów z filtrem cząstek stałych (DPF)
Zaprojektowany tak, by spełniał bardzo wysokie wymagania określonych silników wysokoobciążonych,w tym BMW i Mercedes-Benz, oraz silników wymagających olejów zgodnych ze specyfikacjami API SN/CF lub ACEA C3
W pełni syntetyczny olej opracowany wspólnie z koncernem BMW, jako olej technologii niskopopiołowej LOW SAPS do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla z filtrami cząstek stałych.
Syntetyczny olej silnikowy nowej generacji, specjalnie opracowany do stosowania we wszystkich silnikach benzynowych oraz diesla marek Volkswagen, Audi, Skoda, Seat.