ARCHOIL AR9100 MODYFIKATOR TARCIA
Modyfikatory tarcia stosuje się głównie w celu obniżenia tarcia. Modyfikatory tarcia ARCHOIL realizują jednak następujące funkcje: obniżanie tarcia, ochronę antykorozyjną, EP (przeciwzatarciową) a także utrzymują system smarowania w czystości. Toksyczne substancje chemiczne stosowane w większości olejów stają się przestarzałe i w pewnym momencie zostaną zastąpione lepszymi alternatywnymi nietoksycznymi preparatami. Wymiana pakietów AW (przeciwzużyciowych) / EP (przeciwzatarciowych) na nanotechnologiczne odpowiedniki ARCHOIL przynosi wymierne korzyści i czyni gotowy produkt doskonałym. Modyfikatory tarcia ARCHOIL mogą być również dodawane bezpośrednio do dowolnego gotowego oleju silnika, skrzyni biegów, układu hydraulicznego, aby znacznie zmniejszyć tarcie, zużycie, zwiększyć wydajność i zaoszczędzić na kosztach energii.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________
AR9100 Nanoborate
Zastępując dodatki AW / EP przez AR9100 lub dodając go bezpośrednio do układów hydraulicznych, kompleksowy nośnik estrowy rozpuszcza depozyty węglowe i laki umożliwiając nanoboranom chelatowanie czystego metalu. Jego głównym zadaniem jest: zmniejszenie tarcia i zużycia, utrzymanie systemu smarowania wolnego od nagarów i depozytów, przedłużenie żywotności komponentów oraz rozproszenie ciepła generowanego przez tarcie. Nanoboran zmniejsza tarcie do współczynnika COF rzędu 0,037 czyli dwukrotnie lepiej od współczynnika tarcia wykorzystywanych powszechnie związków „mikro boru” i tradycyjnych dodatków smarnych na bazie cynku, fosforu i innych.
AR9100 zawiera zaawansowane estry, które rozpuszczają depozyty węglowe i laki, jest sprawdzonym lekiem na hałasy silników Powerstroke. AR9100 również kilkukrotnie przewyższa dodatki „mikro boru” i tradycyjne technologie chemiczne olejów smarowych w testach smarności i nośności Falex Pin & Vee Block osiągając wyniki rzędu 4000 lbs.
AR9100 dodany do oleju za pomocą estrów bezpiecznie i skutecznie usuwa wszelkie depozyty umożliwiając nanoboranom tworzenie silnych wiązań chelatowych. Estry dodatkowo potęgują osiągi środków smarnych. Tarcie zostaje zredukowane nawet o 60-80% a zużycie obniżone nawet o 90%. AR9100 zdecydowanie przewyższa wszelkie najsurowsze wymogi stawiane dzisiejszym systemom smarowania. Wyjątkowe osiągnięcia AR9100 w zakresie redukcji tarcia przynoszą wymierne korzyści w postaci wysoce oczekiwanych oszczędności na kosztach energii i paliw. AR9100 obniża ilość energii potrzebną do działania urządzeń.
AR9100 dodany nawet do mineralnego oleju bazowego pozbawionego innych dodatków wykazuje rewelacyjny wynik w teście: Four-Ball Wear Test @ 40 kgf, 75ºC, 1200 rpm, 1 godz., (ASTM D4172): max. 0,35mm.
AR9100 obniża poziom hałasu silnika oraz redukuje jego wibracje. Stosowany jednocześnie z modyfikatorem spalania AR6200 w paliwie, zauważalnie podwyższa wydajność i osiągi.
Według rezultatów testów praktycznych AR9100 stosowany w oleju silnikowym pojazdów z silnikami diesela i filtrami cząstek stałych (DPF) jednocześnie z modyfikatorem spalania AR6200 dodawanym regularnie do oleju napędowego, dodatkowo wydłuża okres pomiędzy regeneracjami filtra DPF, obniża jego nasycanie a także uzupełnia pakiet dodatków przeciwzużyciowych i przeciwzatarciowych oleju silnikowego, podwyższa rezerwę alkaliczną (TBN) oleju silnikowego o ponad 3 – niezbędną do neutralizacji silnych kwasów powstających w procesie spalania oraz obniża o 50% liczbę kwasową oleju (TAN) czyli poziom kwasów mogących powodować zabójczą dla silnika korozję.
Jednoczesne stosowanie AR9100 i AR6200 umożliwia znaczące wydłużenie bezpiecznego przebiegu pomiędzy wymianami oleju silnikowego oraz utrzymanie w idealnej kondycji i czystości silnika (nawet z bezpośrednim wtryskiem paliwa) i systemu kontroli emisji (włącznie z filtrami DPF).