RAVENOL DXG 5W30 CleanSynto USVO 4L - syntetyczny olej silnikowy
RAVENOL DXG SAE 5W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych aut osobowych, również z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. Zwiększyło to ochronę silnika, jego osiągi oraz czystość w okresach między wymianami oleju. Technologia USVO® sprawia, że produkt nie wykazuje żadnych strat ścinania podczas całego okresu między wymianami i jest wyjątkowo stabilny dla procesów utleniania. Wykorzystuje pozytywne właściwości wolframu, aby wygładzić strukturę powierzchni silnika, zmniejszając tarcie i zużycie oraz znacznie poprawiając wydajność mechaniczną. Zapewnia bezpieczny klin smarny nawet w bardzo wysokich temperaturach roboczych oraz doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika. Chroni przed korozją i stratami oleju poprzez utlenianie lub koksowanie. Pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Dzięki swojej formulacji minimalizuje prawdopodobieństwo wystąpienia przedwczesnego zapłonu paliwa (LSPI).
Wskazówki dotyczące zastosowania RAVENOL DXG 5W30 CleanSynto USVO:
Stosowany jako lekkobieżny olej klasy premium w nowoczesnych silnikach benzynowych. Zatwierdzony przez Opel/General Motors jako spełniający najnowszą normę GM dexos1 w każdych warunkach eksploatacji. Może być również stosowany do podanych specyfikacji Ford, Chrysler i Honda.
Właściwości RAVENOL DXG 5W30 CleanSynto USVO:
- nowa formuła posiadająca aprobatę GM dexos1 Gen 2
- specjalna formuła dodatku molibdenu i wolframu do wygładzania współpracujących powierzchni silnika
- zapobiega wystąpieniu przedwczesnego zapłonu paliwa (LSPI)
- oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu
- brak osadów związanych z olejem w komorach spalania, w strefie pierścienia tłokowego i na zaworach
- najnowszej technologii Low SAPS = niski popiół siarczanowany, fosfor i siarka
- bardzo stabilne zachowanie lepkości i doskonała stabilność na ścinanie i doskonała odporność na ścinanie
- bardzo dobre właściwości podczas rozruchu zimnego silnika
- bezpieczny film smarny nawet przy wysokich temperaturach
- bardzo dobre cechy myjące i dyspersyjne oraz ochrona przed spienianiem
- wyjątkowa ochrona przez zużywaniem się silnika i korozją
- wydłużona żywotność dzięki wysokiej stabilności oksydacyjnej
- może być stosowany w silnikach samochodów wyposażonych w katalizator
Klasyfikacja jakościowa / Aprobaty / Specyfikacje / Nr. OEM :
Klasa jakości RAVENOL DXG 5W30 CleanSynto USVO:
API SN Plus, API SN (RC), ILSAC GF-5, License: API SN Plus, API SN Resource Conserving, ILSAC GF-5
Aprobaty RAVENOL DXG 5W30 CleanSynto USVO:
GM dexos1™ Gen 2 (License No. D10709HK081)
Specyfikacje RAVENOL DXG 5W30 CleanSynto USVO:
Chrysler MS-6395, MS-13340; Fiat 9.55535-CR1; Ford WSS-M2C946-A/-B1, WSS-M2C929-A; Honda/Acura HTO-06
Parametry techniczne RAVENOL DXG 5W30 CleanSynto USVO:
Właściwości |
|
Jednostka |
Dane |
Badanie zgodnie z |
Kolor |
|
|
brązowy |
|
Gęstość |
przy 20 oC |
kg/m3 |
846,0 |
EN ISO 12185 |
Lepkość |
przy 40 oC |
mm2/s |
65,6 |
DIN 51 562 |
|
przy 100 oC |
mm2/s |
11,1 |
DIN 51 562 |
Wskaźnik lepkości VI |
|
|
163 |
DIN ISO 2909 |
Lepkość strukturalna CCS |
przy -30 oC |
mPa*s |
3990 |
ASTM D5293 |
Pompowalność niskotemperaturowa (MRV) |
przy -35 oC |
mPа*s |
11.800 |
ASTM D 4684 |
Temperatura płynięcia |
|
oC |
-57 |
DIN ISO 3016 |
Test Noack (odparowalność) |
|
% |
6,0 |
ASTM D5800/a |
Temperatura zapłonu |
|
oC |
244 |
DIN ISO 2592 |
TBN (całkowita liczba zasadowa) |
|
mg KOH/g |
7,8 |
ASTM D2896 |
Popiół siarczanowy |
|
% |
0,8 |
DIN 51 575 |
Lepkość dynamiczna (HTHS) |
przy 150 oC |
mPа*s |
3,25 |
ASTM D5481 |