Shell Helix Ultra ECT C5 0W-20 zapewnia przeciętnie do 70% lepsze zabezpieczenie przed powstawaniam osadów na tłokach i o 50% wyższą czystość tłoków (2) – te wyniki znacznie przekraczają wymogi standardów branżowych.
Zapewnia średnio o 60% lepszą ochroną przed zużyciem niż wymogi normy API SN limity przy statystycznym poziomie ufności 95% (3)
Olej Shell Helix Ultra ECT C5 0W-20 z Technologią PurePlus zapewniając wyjątkową ochronę przed powstawaniem szlamów i ochronę turbosprężarki. (4)
Olej Shell Helix Ultra ECT C5 0W-20 z Technologią PurePlus zapewnia do 30% wyższą ochronę przed korozją. (5)
(1) W oparciu o wyniki testu oszczędności paliwa ACEA M 111 w porównaniu z branżowym olejem wzorcowym (2) W oparciu o wyniki testów ACEA DV4TD i OM646LA w porównaniu ze specyfikacją ACEA C5 (3) W oparciu o wyniki testu wg Sequence IVA w odniesieniu do specyfikacji API SN (4) W oparciu o wyniki testu turbosprężarek ACEA EP6CDT i OM646LA w porównaniu ze specyfikacją ACEA C5 (5) W oparciu o wyniki testu korozji Sequence VIII w porównaniu ze specyfikacją API SN
Główne zastosowania
Shell Helix Ultra ECT C5 to syntetyczny olej wykorzystujący najbardziej zaawansowaną technologię kompatybilności olejów z systemami kontroli emisji spalin. Zapewnia trwałość katalizatorów dla silników benzynowych i utrzymuje filtry cząstek stałych w czystości chroniąc je przed gromadzeniem się popiołów, który mogą blokować układ wydechowy i prowadzić do zmniejszenia wydajności silnika.
Shell Helix Ultra ECT C5 może być stosowany w silnikach benzynowych, silnikach Diesla z filtrem cząstek stałych oraz w silnikach zasilanych gazem.
Specyfikacje i dopuszczenia
API SN
ACEA C5
BMW LL-17 FE
MB-Approval 229.71
Bezpieczeństwo pracy i ochrona środowiska
Bezpieczeństwo pracy: Produkt nie stwarza bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia w trakcie poprawnego jego użytkowania zgodnego z przeznaczeniem oraz z zachowaniem higieny osobistej i przemysłowej. Unikać kontaktu ze skórą. Używać rękawic ochronnych. W przypadku kontaktu ze skórą zmyć olej wodą z mydłem.
Ochrona środowiska: Zużyty olej należy przekazać do autoryzowanej firmy zajmującej się utylizacją odpadów i posiadającej stosowne zezwolenia. Nie wylewać do gleby, wód powierzchniowych ani kanalizacji.
W 100% syntetyczny olej silnikowy specjalnie opracowany do silników spalinowych samochodów hybrydowych (H.E.V) oraz hybryd typu Plug-in (P.H.E.V) gdzie producent silnika zaleca używanie oleju klasy SAE 0W-20.
Ten w pełni syntetyczny olej silnikowy wykonano z wykorzystaniem najnowocześniejszej technologii spełniającej najwyższe normy homologacyjne, a opracowano go specjalnie z myślą o samochodach najnowszej generacji.
W 100% syntetyczny paliwooszczędny olej silnikowy specjalnie opracowany do samochodów Jaguar oraz Land Rover wyposażonych w silniki benzynowe wymagających oleju zaaprobowanego zgodnie z wymaganiami ST.JLR 51.5122.
Havoline Energy 5W-30 – Wysokiej jakości syntetyczny olej silnikowy zalecany do nowoczesnych pojazdów samochodowych następujących marek: Ford, Jaguar Land Rover i Renault.
Profesjonalny olej do nowoczesnych silników, wymagających oleju 0w20 chroniącego przed zjawiskiem LSPI (przedwczesny zapłon przy niskich prędkościach obrotowych silnika), oraz chroniącego łańcuch rozrządu przed zużyciem.
W 100% syntetyczny zmniejszający zużycie paliwa olej silnikowy specjalnie opracowany do najnowszych samochodów wyposażonych w silniki benzynowe wymagające oleju
W 100% syntetyczny paliwooszczędny olej silnikowy specjalnie opracowany do samochodów Jaguar oraz Land Rover wyposażonych w silniki benzynowe wymagających oleju zaaprobowanego zgodnie z wymaganiami ST.JLR 51.5122.
W 100% syntetyczny zmniejszający zużycie paliwa olej silnikowy specjalnie opracowany do najnowszych samochodów wyposażonych w silniki benzynowe wymagające oleju
Współczesne silniki to najnowsze osiągnięcia technologii i inżynierii — mają niewielkie rozmiary i cechuje je niezwykle wysoka moc. Tak zaawansowane silniki stanowią wyzwanie dla oleju ze względu na wysokie ciśnienie, które może powodować tarcie.