PENRITE PREMIUM 5W50 5L
Zastosowanie
Premium 5 jest przeznaczony do stosowania w nowoczesnych silnikach o wysokich osiągach, zarówno w warunkach drogowych jak i wyścigowych. Jest odpowiedni do nowoczesnych silników 4-, 6- i 8+-cylindrowych, z wieloma wałkami rozrządu, wielozaworowych, w tym VVT, wolnossących, doładowanych i turbodoładowanych, w tym do silników wysokoprężnych małej mocy.
Premium 5 jest odpowiedni do warunków drogowych jak również rajdowych w wielu rodzajach pojazdów. Może być stosowany tam, gdzie wymagany jest olej klasy SAE 5W-40. Może być używany w silnikach benzynowych i wysokoprężnych wyprodukowanych do 2008r, gdzie wymagana jest specyfikacja ACEA A3/B4.
Premium 5 jest odpowiedni do stosowania w motocyklach czterosuwowych z mokrym sprzęgłem.
Typy pojazdów
Premium 5 jest odpowiedni do samochodów osobowych, lekkich samochodów dostawczych, samochodów wyścigowych oraz do motocykli.
Rodzaje paliwa
Premium 5 może być używany z benzyną, LPG, paliwem E10, E85 (tylko w warunkach wyścigowych), olejem napędowym (bez filtra cząstek stałych DPF), avgas, metanolem, nitro, jak również z paliwem konwencjonalnym.
Zalety produktu
- Wyprodukowany z wykorzystaniem PAO (polialfaolefin – grupa IV) oraz estrów (grupa V), w celu zapewnienia maksymalnej odporności na działanie bardzo wysokich temperatur oraz wysokiej wydajności
- W pełni cynkowany - pakiet dodatków *FULL ZINC + zapewniający najlepszą ochronę przed zużyciem.
- Technologia EXTRA TEN w porównaniu z olejami 0W-40 i 5W-40 zapewnia taką samą ochronę przed zużyciem przy uruchamianiu silnika ale też dodatkowy film ochronny we wszystkich warunkach.
- NAJNOWSZA technologia przewyższa normę API SN, zapewniając najlepszą ochronę przed zużyciem, minimalne gromadzenie się osadów oraz mniejszy osad na tłoku • Sprawdzony w warunkach wyścigowych i w silnikach o wysokich osiągach
- Dłuższa żywotność silnika dzięki zmniejszonej ilości osadów tworzących się podczas pracy silnika w wysokiej temperaturze
- Zmniejszone zużycie oleju dzięki wykorzystaniu wysoce wyspecjalizowanych, ultra czystych syntetycznych olejów bazowych o niskiej lotności
- Nie zawiera modyfikatorów tarcia, więc może być stosowany w motocyklach z mokrym sprzęgłem
- Bardzo szybki przepływ w czasie uruchamiania silnika oraz pełna ochrona przed działaniem wysokiej temperatury
Normy branżowe i aprobaty producentów
- API SN/CF
- ACEA A3/B3
- JASO MA
- BMW LL-98
- VW 502.00/505.00
- MB 229.1
Dane charakterystyczne
- Lepkość kinematyczna cSt w 40oC 113
- w 100 oC 18,5
- Indeks lepkości 184
- Lepkość CCV (Cold Cranking), cP w -30 oC 5382
- Lepkość HTHS cP >3,7
- Temperatura płynięcia - 45
- Noack <5,5 Zawartość wapnia w % 0,296
- Zawartość boru, w % 0,063
- Zawartość cynku, w % 0,124 T
- BN 9,8
- 9,8