ORLEN Transol 320 20L - olej przekładniowy
Jakość: ISO 12925-1 CKC/CKD
Lepkość: ISO VG: 320
Charakterystyka ORLEN Transol 320:
Oleje do przekładni przemysłowych Transol® SP 320 otrzymywane są z selektywnie rafinowanych olejów mineralnych, zawierają bezołowiowe dodatki poprawiające własności smarne (typu siarka-fosfor) oraz pakiet dodatków o działaniu przeciwkorozyjnym, podwyższającym odporność na utlenianie, przeciwpiennym, deemulgującym.
ORLEN Transol 320 Charakteryzują się:
• chronią poszczególne części przekładni, tj. koła zębate, łożyska toczne i ślizgowe, przed nadmiernym zużyciem mechanicznym w trakcie normalnej eksploatacji, jak i w przypadku wystąpienia obciążeń udarowych,
• zabezpieczają przed korozją elementy konstrukcyjne przekładni wykonane ze stali i metali nieżelaznych przed chemicznym oddziaływaniem aktywnych składników oleju oraz produktów jego utleniania,
• dzięki wysokiej stabilności termooksydacyjnej umożliwiają długotrwałą pracę w podwyższonych temperaturach bez utraty swoich właściwości,
• zastosowane dodatki przeciwpienne oraz deemulgujące przeciwdziałają obniżeniu własności smarnych oleju wskutek tworzenia się trwałej piany oraz emulsji olejowo-wodnej,
Zastosowania ORLEN Transol 320:
Oleje Transol® SP 320 przeznaczone są do smarowania wysokoobciążonych mechanicznych przekładni urządzeń przemysłowych, przenoszących często obciążenia uderzeniowe, np. urządzeń walcowniczych w hutnictwie, maszyn budowlanych, maszyn pracujących w cementowniach, podnośnikach i urządzeniach przeładunkowych w przemyśle okrętowym, w obrabiarkach, w przekładniach turbin parowych i gazowych, w maszynach stosowanych w przemyśle papierniczym oraz w innych urządzeniach, w temperaturach do 120oC, wymagających użycia olejów o zwiększonej wytrzymałości warstwy smarnej na obciążenie (oleje zawierają dodatki EP - Extreme Pressure), dobrej stabilności termooksydacyjnej przy zastosowaniu w wyższych temperaturach i dobrych właściwościach przeciwkorozyjnych (względem żelaza i metali nieżelaznych) oraz deemulgujących.
Oleje Transol® SP 320 mogą być stosowane w przypadkach, gdy przekładnie narażone są na agresywne działanie środowiska (para wodna, gazy korozyjne), jak również zmienne temperatury otoczenia (dźwigi, wciągarki, itp.).
Normy, aprobaty, specyfikacje ORLEN Transol 320:
Dopuszczenia:
GLIMAG
RYFAMA
Spełnia wymagania:
PN-90/C-96056,
DIN 51517 cz. 3,
US Steel 224,
AGMA/ANSI 9005-E02
ISO 12925-1 CKC/CKD
Parametry fizyko-chemiczne ORLEN Transol 320:
Parametry |
Jedn. |
Wartości typowe |
Lepkość kinematyczna w temperaturze 400C |
mm2/s |
320 |
Wskaźnik lepkości |
- |
96 |
Temperatura płynięcia |
0C |
-20 |
Temperatura zapłonu |
0C |
240 |
Działanie korodujące w płytce miedzianej, 3h/1200C, stopień korozji |
wzorce |
1b |
Odporność na emulgowanie, czas rozwarstwienia się emulsji olej-woda |
min |
27 |
Własności smarne · wskaźnik zużycia pod obciążeniem (Ih) · obciążenie zespawania (Pz) |
daN kG |
49 315 |
Zdolność do przenoszenia obciążeń na stanowisku FZG, stopień obciążenia niszczącego, nie niższy niż |
- |
12 |
UWAGA: Powyższe wartości parametrów fizykochemicznych są wartościami typowymi. Wartości rzeczywiste są umieszczane na świadectwach jakości dołączanych do każdej partii produktu. |