Co to właściwie jest REWITALIZANT?
Rewitalizant zawiera „materiał budowlany”, jaki kompensuje ubytki objętościowe w strefach tarcia (proces należy rozpatrywać objętościowo). Jest to efekt remontu. Otrzymane pokrycie posiada unikalne właściwości: znaczną twardość, wysoką odporność na korozję, niską chropowatość a także niższy współczynnik tarcia. Po rewitalizacji elementy te służą dwu- czy nawet czterokrotnie dłużej.
Efekty działania rewitalizanta
W procesie obróbki pomp wtryskowych, rozpylaczy, pompo wtryskiwaczy na powierzchniach elementów (element tłoczący, zaworek tłoczący, igła rozpylacza, dozator itp.) buduje się metaloceramiczna warstwa, rosnąca na bazie siatki krystalicznej warstwy powierzchniowej materiału rodzimego. Takim sposobem następuje zamiana z pary „metal-metal” na parę „metaloceramika-metaloceramika” jaka jest praktycznie niezniszczalna.
- przywrócenie geometrii i jej zabezpieczenie elementów tłoczących, zaworków tłoczących i innych elementów smarowanych paliwem w pompach wtryskowych w tym także pompo wtryskiwaczy czy systemów Common Rail
- zmniejszenie zużycia paliwa co jest wynikiem lepszego rozpylenia paliwa
- wzrost mocy silnika
- znaczne zmniejszenie stopnia szumu i wibracji
- zmniejszenie emisji toksycznych składowych w spalinach
- zabezpieczenie przed wpływem paliwa złej
Stosowanie
Na bazie silnika wysokoprężnego o pojemności do 5 000 ccm.
- Zawartość tubki (pojemnika) wycisnąć (rozpylić) w zbiornik paliwa z minimalna ilością paliwa
- Zatankować do zbiornika 40 – 60 litrów paliwa
- Eksploatować pojazd w normalnym trybie
- Proces rewitalizacji można uznać za zakończony po ok. 100 godzinach pracy lub po przebiegu ok. 3000 km
Uwagi
- Wykorzystywać z paliwem odpowiednim do sezonu.
- Dodatkowo zamontowane filtry mogą obniżyć efektywność rewitalizacji a szczególnie kończące swoją przydatność.
- Przed zastosowaniem zaleca się oczyszczenie układu paliwowego z odkładów. Do tego celu można wykorzystać preparat VERYLUBE DIESEL LUXE.